עמוד הבית דבר העורך מוזיאונים גלריות מידעונים תרומות
אנגלית

ענבר פיאנקו

"כי האדם עץ השדה" (דברים כ', י"ט). פסוק זה המקשר בין תכונות העץ לאדם, הביא את חכמי המחשבה לדלות רעיון נפלא.

דרך צמיחת האילן היא משורשיו החודרים אל מעמקי האדמה, בבקשם מקור יניקה של מים, המחיים את העץ ומהווים עבורו את לשד הקיום. שורשים אלו אינם נראים לאדם, שכן הם טמונים עמוק בקרקע, אך אם אנו רואים עץ עמוס פירות, ברור הדבר ששורשיו איתנים, ומצאו אי שם בחיפושיהם מקור מים.

כן הוא האדם. כל אשר נראה במעשיו החיצוניים, שהם ראויים ונאים, מעיד הדבר על שרשים עמוקים ועל תכונות נאות העוברות מאב לבן. כמובן שאין ערוך לאותה עבודה עצמית הנעשית על ידי האדם, אבל תכונות וכוחות נפשיים מקורם בדורות עברו. הניסיונות בהם נתנסה אברהם אבינו ועמד בהם, נקבעו והשרישו בלב האומה את הכוחות והיכולות העצומות שהפיק אברהם אבינו מעצמו.

יהודה רובן
"העץ מופיע כדימוי וכסמל בשירים, סיפורים ובמקרא.

"עץ הדעת" המסמל את החוכמה והידע בסיפור בראשית, "כי האדם עץ השדה", "העץ הנדיב" ועוד. "

במשך ההיסטוריה רבים האמנים שהתייחסו לעץ ולעצים ביצירותיהם בסגנונות ובטכניקות שונות כנושא חוזר או מרכזי ביצירותיהם כול אחד בדרכו.
פיאנקו אמנית מגוונת ונמנת עם קבוצה זו והיא התמודדה עם הרבה הבטים וראייה רחבה גם לעץ וגם לרקע בדרך מעניינת בשימוש בצבעים בפרספקיטה ובקומבוזציה ..
התייחסות מעניינת בחלק מהעבודות לאין סוף של גובה העצים אשר מצביע על כוחה האין סופית של היצירה האנושית מצד אחד ומצד שני על השורשים החזקים אשר משקפים את הלך רוחה ורחשי לבה של פיאנקו והקשר ההדוק עם הטבע ואמא אדמה .
העמידה האיתנה של העצים מול מזג האוויר המשתנה אשר מקביל להתמודדות היום יומית באיזור לא יציב ביטחונית ועם כול הלחץ וחוסר השקט נשמעת אמירה מאוד חזקה אנחנו כאן ונשאר כאן.

" על האדם – העץ – לזכור תמיד את הזולת. להעניק, לתת את המיטב. הפירות שאתה מעניק היום, יהפכו מחר לאילנות. אל תתן למעגל הזה להפסק"
מתוך תורתו של הרבי מליבאוויטש זי"ע

רמי עזאם: מנהל אמנותי
להמשך קריאה




כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות

סייבורג מחשבים - בניית אתרים