| |
ו היוצרת ונפשו על רבדיה השונים המודעים ואלה שאינם מתמזגים גם הם. כך נוצרת הרמוניה חזותית וכשם שהרמוניה קולית יכולה להיות ערבה לאוזן, כך גם כאן ההרמוניה החזותית ערבה לעין.
ד"ר נורית צדרבויים
... |
|
| |
תלבושתה, מנח גופה, אביזריה ומבע פניה הם עוד חלק בפאזל המדברים על נשיות חופש מרחב – ומגדיר מצבים שבהם לזמן אין משמעות. הכוח הנשי מוצג בתנועה שקפאה במרחב ועומדת מעל הזמן.
ד"ר נורית יעקבס צדרבוים... |
|
| |
ישר ניתן לזהות את הרגש הגולמי, התשוקה, את עולמו הרגשי והרעיוני, הקשר העמוק לחיים והאנושיות ""העיקר להתרגש, לאהוב, לקוות, לרעוד, לחיות" כפי שאמר אוגוסט רודן.
ד"ר נורית צדרבויים
... |
|
| |
דופן מושכת את תשומת ליבנו. תמונה של פרח לבן עדין על רקע ורוד יפני הוא בהחלט פנינה שקטה של יופי.
כל זה ועוד מעמיד את האמנית בשורה ראשונה של מצוינות עוצרת נשימה.
ד''ר בת-שבע גולדמן-אידה
... |
|
| |
חופש מול משמעת, ציור בפעולה.
המסע שממנו נוצר הציור נראה כמסע שבו ציור לומד להתרקם ולהתמקם, ובו בזמן גם הרוח האישית, נפש האמן כסוג של תיאטרון בחצרות הנפש. צילום מורן בן טל
ד"ר נורית צדרבויים
... |
|
| |
שתקפים בכל מבט אקראי ומכוון. אנחנו שטים סחור סחור בתוך אקווריום המציאות, מעשי ידי אדם, במודעות חלקית ובחוסר יכולת אמיתית לשינוי המצב הקיומי שבו אנחנו (והדגים) נמצאים.
ד"ר גליה דוכין אריאלי
... |
|
| |
ונחלה. קדרי משלבת בין דימויים מוכרים וברורים, כמו כאמור בית, או עץ המרמזים על הקשר שלה לחיים בכפר, ובין המקום האישי שלה. היא כציירת אומרת את דברה בביתה שלה, הציור הוא הבית.
ד"ר נורית צדרבויים... |
|
| |
ר, והדרך תהיה רצופה יצירתיות ועשייה יצירתית. . כפי שאמר אלן ווטס – פילוסוף) הדרך היחידה של האמן לשינוי ,היא בעצם להתמודד עם השינוי : לצלול לתוכו, לנוע אתו, ולהצטרף לריקוד .
ד"ר ענת עין גדי ... |
|
| |
ם העשירים מסודרים באזורים מוגדרים ויש שילוב של צבעים משלימים כמו כחול וכתום, אדום וירוק, וצהוב וסגול. השימוש בצבעים משלימים מעצים אותם ומגביר את החוויה האסתטית.
דר' דליה הקר-אוריון ינואר 2023 ... |
|
| |
ם עושה בתוצרים שעלו מתוך
התבוננות זו, גם כן כבתוך שלה. מייבלום מציגה בפנינו מציאות רב -שכבתית, ורב -גוונית שיש בה אטום ושקוף, רחוק וק רוב אמת ודמיון – כמו מסע בארץ אגדות.
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
הם גלויים וחשופים 'מתפשטים' מִכְּסוּת כזאת או אחרת. הם 'ספור פשוט' מורכב ביותר.
(1) מתוך ספר השירים של צמחוני 'צפור על גג', השיר 'שקדתי'
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
חזה הויזואלי", ג'ונגל, והעיסוק בפעולת הציור זו דוגמא בפועל לדבריו אלה. בציורים אלה הפשט הוא ברור ידוע ומוכר – נוף, חיה, עץ בצבעוניות עשירה וביד בוטחת. הדרש הוא כל המשתמע מזה כפי שתואר להלן.
... |
|
| |
ות שלו גם כשרטטת אדריכלית וגם כאמנית יוצרת, אשר בחרה הפעם לוותר על הצבע על השמן על הקנבס, לוקח את הצופה יחד עם היוצרת למסע אישי רגשי טעון שיש בו הרהורי לב המשלבים שכל ורגש.
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
וניות והקישוטיות, תנועת הדמויות, האירועים המרומזים מייצרים זכרון מהול בשמחה ואלה מייצרים יחד הווה הנסמך על העבר מתוך זכרון, ומשרת את העתיד למטרת זכרון לדורות הבאים.
ד"ר נורית י. צדרבוים... |
|
| |
שיות כמו גם על אופייה ועל זווית הסתכלותה על המציאות. האור הקורן מהעבודות נטמע בשמחת החיים הרגועה הקורנת מהן ואשר אופפת את המתבונן, ולוקחת אותו אל מסע צבעוני הזורם בנעימות אסתטית גבוהה.
חנה ברק אנגל... |
|
| |
עד דמות האדם על גבול הריאליזם ועד למופשט. לדבריה הטיפול הפסיכולוגי זו אמנות והעבודה האמנותית היא טיפול. לעבוד עם נפש האדם זאת אמנות. האמנות והיצירה מהווים זיקה אלוהית לנפש האדם.
אוצר: אריה ברקוביץ ... |
|
| |
לי מבט מהחוץ פנימה, ומהפנים לחוץ - דפוס התנהגות. התנהגות ופעילות אמנותית כמטאפורה להתנהגות אנושית.
זוהי התצוגה הראשונה המתקיימת בסטודיו/גלריה – 'החניה' – נוריתארט.
ד"ר נורית צדרבוים... |
|
| |
יופי מתפתחים.
גוף עבודותיה של בולוטין מפגישים את הצופה עם סוג של חגיגת צבע, במחול המכחול ובזה כוחן, כמו שציין דלקרואה "מעלתה הראשונה של תמונה – להיות חגיגה לעין".
ד"ר נורית צדרבוים... |
|
| |
ם זה בזה בחומריות שיש בא רמז לחושניות ותאוות חיים, יודעים על מצע הציור גם ליצור גבולות והפרדה, ובכך לספר את סיפורה של הנפש הבנויה מחלקים ואלה הם שעושים אותה להיות אחת שלמה.
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
הסיפור של מיבלום הוא סיפור של חוויה נקודתית ומתמשכת בו זמנית. כאשר כל נקודת מפגש חווייתית שעוברת תחת הסינון של העדשה הדיגיטלית, מצטרף לסיפור אחד ארוך של מקומות, מראות, אנשים, רגעים, טבע ואדם.
|
|
| |
יאליסטי מרחף מעל המציאות. רוצה לומר שהציור הוא מסע על כנפי הדמיון, משמע פרשנות סובייקטיבית הנשענת על המציאות ומפליגה ממנה. אך כל אלה הגם שהם עולם של חזיון ודמיון הם פיזיים, חומריים, חזותיים, חושיים.
... |
|
| |
קובע גבולות. היצירה שבה נוצרים דימויים המשלבים אדם וטבע, אדם ונוף, אדם *וסיפור. הצבע גועש ושועט, הצורות מתערבלות והציור נוצר. אם אין בעבודות אלה ריח הצבע המסורתי, תוכל למצוא בהם את ריח ואת רוח הזמן. ... |
|
| |
רים כעזי תנועה, מפלחים את המצע בתנועה ונדמים כאילו אלה עוברי אורח על בד הציור אשר דקות יחלפו וינועו הלאה. בו בזמן מחולל המכחול את הריקוד שלו ונע בשצף קצף בתנועות רחבות, במשיכות מכחול רכות ועמוסות צבע.... |
|
| |
שונות הכוללות טכניקות שפתחה בעצמה, כמו הכנת קולאז'ים מחומרים מגוונים והדפסם בצבע שמן במהדורה אחת (מונופרינט). יצירותיה מתאפיינות בשילובים של ניגודים: בהיר וכהה, מינימליסטי ומלא פרטים וברור ומרומז... |
|
| |
נקלטים בעדשת המצלמה היא מעבדת ובונה עולמות חדשים ללא שימוש במכחול ובצבע. היצירות המובחנות באמינותן, מאפשרות מרחבי פעולה ותימרונים. העבודות מובחנות בהיוליות, דינמיות, בתוליות ומראות את עצם תהליך הבריאה... |
|
| |
של הדמויות. חדווה אטלס בן דויד מעלה מנבכי התת מודע דימויים המתקשרים... |
|
| |
הוא מדבר על 'ערים ואותות'. רינה שחם, מציגה לפנינו באותות שלה, כלומר, בסימן – צבע – צורה – חומר קומפוזיציה את מראה הערים שלה. וכך גם היא גורמת לצופה לשאול " מה היא באמת עיר מתחת למעטה....... |
|
| |
התרחשות, דינמיות, צלילה וציפה נרקמים על ידי מיזוג של ניגודים: בהיר וכהה, משטחים וקווים, ודגמים שונים. תחושת ההתרחשות והחיות מועצמת על ידי כיסוי כל פני השטח "אול אוברנס (all overness"") ... |
|
| |
ו היושבת במנוחה, שוקעת לתוך עולם רוחני של הרהור פנימי. למדנו שהוויה והחיים מורכבים מסתירות, ואלה יכולות להיות מקור לצמיחה על משקל 'צפרדע' שיכולה להיות 'נסיך'.
ד"ר נורית צדרבוים... |
|
| |
יא הופכת את מה שנראה 'לא מסודר', לסדר שיש לו קודים משלו, ומראה כיצד ניתן לזהות את היופי שבתוהו, בעת שהיא מניחה לדברים שצצים (גם אם בהשראת מציאות כל שהיא), פשוט להיות.
ד"ר נורית צדרבוים... |
|
| |
אשר בו השיח מתנהל באמצעות העין, אך אם תרצה תוכל להעמיק ולנבור אל תוך רבדיו הפנימיים וללמוד מהו המסר של המדיום, ומהן המשמעויות של הצורות השונות, שאותן אפשר לראות גם כסמלים.
ד"ר נורית צדרבוים... |
|
| |
האמן הרבתחומי יעקב לוי מעידות על התשוקה האדירה שמקננת בו, להטביע את חותמו האישי בתחום האמנות הפלסטית התלת מימדית.
ידע טכני, הכרת חומרים, שיטתיות ופיתוח של נושאים, מלווים אותו בדרך האמנותית הנפרשת לפ... |
|
| |
פה שבה, כפי שכבר למדנו לדעת, המדיום הוא המסר. אדייק לומר, המדיום הוא הפוטנציאל להעברת מסר. והמסר אותו מבקשת אלרז להביע בקול גדול עוסק בעקביות ובעיקשות במצב הפוליטי, בסכסוך המתמשך, ונוגע לעניין השטחים.... |
|
| |
תנכ"יים, עובדות מדעיות ועובדות רוחניות ויוצק מהם תבנית חדשה. הופך את החומר לרוח, את הצורה לפנטזיה, ואת המציאות למקור השראה פתוח ונדיב, שאפשר לשנות אותו, להפר אותו, להפוך אותו וליצר ממנו משהו אחר.... |
|
| |
הופכים להיות סוג של 'יסודות ספרותיים', או לחילופין גלויות ומזכרות של מסע חיים פיזי ונפשי. זכרון, חוויה, רגש, מקום וחפץ משולבים יחד במשיכות מכחול עבות, צבע עז ואלה משדרים חופש ומשמעת בו זמנית.... |
|
| |
טה כך היא מביעה יותר. צורת ההבעה הייחודית לה, היא להציג את הפשטות, את מערומי הצורה, את הריק שממלא את מצע הציור שלה, הבנייה שהורסת, הפירוק שמתאחה, הגסות המעודנת, השקוף והאטום, המקובע והנזיל. כמו החיים.... |
|
| |
ָן
כִּי הַכֹּל כָּאן שְׁאֵלָה שֶׁל זְמַן.
אוֹת טַבְלָה עָצְמָה בְּצֶבַע לִרְאוֹת
נִסְתָּר הַגָּלוּי לְעַיִן, וְנוֹתְרָה
לִהְיוֹת בְּצֵל הַמַּרְאוֹת
עֵדוּת מְפֻזֶּרֶת שֶׁל פֶּתֶק זְמַן.
... |
|
| |
פוטו – ריאליטי, טכניקת העבודה נשענת על מסורת הציור הריאליסטי, כאשר הביטוי הפיגורטיבי הוא נקודת המוצא. ירקוני מנהל ביצירתו דיאלוג עם המציאות, וכך עולה וצומח שיח רב קולי בין שני העולמות - הציור והצילום.... |
|
| |
מן הטבע מַרְאֶה, זכרון, סוג של הרהור, ויוצרת על מרחבי הבד שלה טבע חדש, אחר. בכך היא יוצרת תמהיל בין הטבע החיצוני ובין טבעה שלה עצמה , שיש בו מיצוי, שתיקה, הרהור מרחף, רמזים ונגיעות. יש באין, ואין ביש.... |
|
| |
הכפרים האקזוטיים בהרים ובציור שלישי הפיתולים של הקסבות. איקה הצליח להעביר את החוויה בצורה כמעט מושלמת לעין המתבוננת.
ציוריו של איקה מוצגים בפלצו במבו בונציה במסגרת הביאנלה בונציה עד חודש אוקטובר 2019... |
|
| |
כל תקופה. ציוריה של מיכל קמחי כמו נלקחו מעולם קסום של אגדה, ילדות, פנטסיה וחלום. עשירים בצבעוניות זוהרת חיה וחיונית, מלאה בפרטים ודימויים. מיכל קימחי קושרת בין תכנים צורניים לתכנים רעיוניים. מתכתבת עם... |
|
| |
ה, ובעת שהתוצר מוכן הוא גם מסב הנאה.
שבת מפסלת ומעצבת דמויות בטכניקת 'פאפייה מאשה' (papier mache) אשר המשמעות המילולית שלו היא 'נייר לעוס'. זהו חומר עיצוב העשוי בלילה של עיסת נייר דבק... |
|
| |
מציאות, סוג של ייצוג המציאות, יחד עם עבודות מכחול הנשענות על ציור האקוורל הסיני. משהו שיושב על קו התפר שבין נאמנות למציאות ובין יצירת אווירה, משהו שמייצר שיח בין רציונליזם ורוח, ואולי גם בין שכל לרגש.... |
|
| |
ות והשפע. דיאלוג זה עם מקורות אור שונים, מתאחד במערבולת צבעים רכים, זוהרים, שקופים ואטומים , ודימויים אווריריים המתמזגים עם מערכות צבע, כמו נוצרו באקראי מתוכם ואל תוכם.
הציורים מעוררים תחושה של '... |
|
| |
ותו כל כך גדול עד שהצופים העסוקים יוכלו להיות מופתעים ויקדישו זמן לראות את היופי שאני ראיתי בהם". אלה הדברים אותם אמרה הציירת האמריקנית החשובה 'ג'ורג'יה אוקיף באחד מראיונותיה לרדיו. ... |
|
| |
הנוף החיצוני עליו מתבוננת אברך, זה שפגשה במכוון, או זה שנטמע בזיכרונה, וזה שבסוף מונח על מצע הציור הוא פלטפורמה פיזית - חזותית המספרת את סיפור נוף נפשה – הנוף הפנימי. |
|
| |
שמחת הצבע היא ההילולה בציוריה של אנה זינגר. ובתוך כל אלה מחול המכחול, עולמות הדימוי וההתנהלות שלהם על מרחב הבד יחד, לכאורה בחוסר סדר, למעשה בסדר מופתי. הזה הסדר הפרטי שלהם. |
|
| |
בעת כל כולה מהווייתו הפנימית "אף שמוחו מדריך את לבו" ( כפי שאמר גומבריך על טוסקאניני). במסע הזה של מוח המדריך את הלב המדריך את היד עולה עולם שלם של אקספרסיה צורנית צבעונית – בבחינת מפת הנפש.... |
|
| |
מתבונן אחד אשר מביט על הפנים ומצליח לחדור לתוכם. גוף עבודות אלה הופכות להיות שרשרת אנושית רבת מבע המספרת סיפור על אדם ועל עולם. כל זאת דרך עבודתו של אמן המפסל בצילום.
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
ם מוזמנים לבקר בתערוכה לחוות חוויה ויזואלית מרגשת במסע אל ניבכי ציוריו של איקה אברבנאל.
אוצר: אהרון פרקש
התערוכה תוצג בגלריה פרקש מזל דגים 5 יפו העתיקה
מה-15 לנובמבר עד ה-6 בדצמבר 2018
... |
|
| |
ובדרכה המיוחדת מטשטשת את הגבולות בין הריאליה הראלי לדמיון מצד אחד ומצד שני מבליטה את הגבולות ואם זה מעיד על משהו הרי מעיד על המאבק הפנימי של גלזר בחוסר קבלת הפגיעה בטבע כשהיא בעצם פגיעה באדם עצמו.
... |
|
| |
ווים, צבעים, צלילים .... כך שיוכל להעביר את הרגש הזה לאחרים ולמען יוכלו לחוות את אותו רגש". דומה שציוריה של רוטמן - לאור אכן מדברים רגש. הרחק מימיו של טולסטוי, וכשכבר צבע רב נשפך על בדי קנבס החל ... |
|
| |
ot;יפה הוא המדבר... אתה יושב לך על גבעת חול ואינך רואה דבר ואינך שומע דבר ואף על פי כן משהו קורן ומאיר בדממה... סוד קסמו של המדבר"(הנסיך הקטן) . זה גם סוד הקסם שעולה מתוך גוף ציוריה של מנוחה כהן.... |
|
| |
. האמנות המופשטת פונה עורף לריאליזם וזונחת את העצמים המוחשיים לטובת הצורות הטהורות והמינימליסטיות (קו, משטח, צבע); היא מבקשת לגעת ברוחני, באי-רציונלי, במיסטי."
רמי עזאם : מנהל ויועץ אמנותי.
... |
|
| |
; על האדם – העץ – לזכור תמיד את הזולת. להעניק, לתת את המיטב. הפירות שאתה מעניק היום, יהפכו מחר לאילנות. אל תתן למעגל הזה להפסק"
מתוך תורתו של הרבי מליבאוויטש זי"ע
רמי עזאם: מנהל אמנותי
... |
|
| |
39;. בשעה שהוא מסתכל על הקיים, הוא רואה, מפרש, מרחיב, משנה, מעצים וחושף עוד נתח מהדברים הגלויים הנושאים עמם גם את הסמוי מן העין.
כתובת האתר של האמן - www.amir-artfilm.de
ד"ר נורית צדרבוים
... |
|
| |
לפתחו כדי לייצר נוף חדש, נוף של ציור, ולהציג סוג של מבט על, ממעוף הציפור המתועד על ידי מכחול ומספר בצורות ובסימנים חזותיים עוד סיפור על 'הערים והנופים הסמויים מעין'.
ד"ר נורית צדרבוים ... |
|
| |
בתכניו את הלך הרוח העכשווי החף מכל ניסיון להוכיח משהו, לטעון טענה או להטיל ספק. בהיותו שרוי במחוזות המבע האישי ונמנע מנקיטת עמדה נחרצת בנפתולי הדיאלקטיקה הפנים – ציורית.
אוצרת: ורדה שטיינלאוף
... |
|
| |
י פועל כאן שדה של כוחות "לפני העדשה אני בעת ובעונה אחת מי שאני מאמין שהנני, מי שאני רוצה שזולתי יחשוב שהנני, מי שהצלם סבור כי הנני ומי שאותו צלם משתמש בו כדי להציג את מלאכתו."
עפר בלנק
... |
|
| |
ומיומנת מעמידה בעבודותיה את האדם, גופו, במרכז העולם (ובמרכז הבד) ובדרך זו מבקשת לבטא עולם פנימי, הדמויות אותם היא בוחרת להציג, הופכות להיות אלה שאותם היא מדברת, ואלה שמדברים אותה.
דר. נורית צדרבוים
... |
|
| |
כך יפים הם כל כך" אפשר לשייך אמירה זו גם לטבקוב, אשר מציג באמצעות ציורים יפים ובעלי חן רב, מצבים הפוכים של קושי ויגיעה וגורם לצופה להתבונן באמפטיה מחד והשתאות מאידך.
דר. נורית צדרבוים
... |
|
| |
מרחפת כרוח על פני ימי האמנות המודרנית כשאלה שכל תפקידה כנראה הוא פשוט להישאל. הציור, שהוא לא מת, וכנראה לא ימות הוא כעוף החול השורף עצמו בדרך זו או אחרת אחת לכמה זמן כדי להתעורר מחדש צעיר רענן ובועט, ... |
|
| |
יים על משטח הציור לצורות קווים כתמים מייצר חלוקת שטח, על פי צורות ספק גיאומטריות ספק אמורפיות, בקווי מתאר וכתמי צבע, והופך את דימויי הפנים לתיאטרון צבעוני גרוטסקי שיש בו ממין ההומור, הציניות והרצינות.... |
|
| |
כהן ג'וור "המותיר רבות להרהור ולהתבוננות". אכן סוג של מדיטציה, ריטואל רוחני המזמין את הצופה להתבונן ולחלום. כהן ג'וור היא ציירת אשר מייצרת בעבודותיה מקום אחר, מקום משלו, מקום משלה. ... |
|
| |
ר, אריק איינשטיין הוא ארץ ישראל האמיתית". האמן הרב תחומי, רפאל מיימון, בחר ליצור מונומנט פיסולי של דמותו. או במילים אחרות ליצוק את רוחו ואת מורשתו של אריק איינשטיין אל פסל בן דמותו, יצוק מברונזה.... |
|
| |
מעניקה לעבודותיה. מה שמלמד אותנו שאין העניין פשוט כל כך. אולי הציור הופשט מצורתו המקורית המתוארת במציאות, אך הפך להיות דבר העומד בפני עצמו. כסוג של מנגינה שבה צליל והטון שלה הם צורה, צבע, וקומפוזיציה.... |
|
| |
פגשנו מרים ון דן ברג מתבוננת מקרוב למרחקים, בציורי הנוף שלה, אפשר לפגוש אותה שוב מתבוננת מקרוב לקרובים. ון דן ברג עוסקת בתהליכים בהם המציאות, ונושאים מתוך המציאות המקיפה אותה הופכים להיות סיבה ליצירה.... |
|
| |
רת בספרו “על הארץ: האמנות הישראלית פרקי אבות” כותב “הצבר, השיח כלומר, ליווה את הציור הציוני מרגעי לידתי הראשונים. עשרות שנים בטרם אומץ כסמלם של יליד הארץ, סימל הצבר את נוף ארץ ישראל ובעיקר את שממתה”.... |
|
| |
רספקטיבה ותחושות של עומק ומרחב..
האמן גיבש את עשייתו בסדרות שמגיבות אחת לרעותה, כשמעת לעת התייחסות קונקרטית לכאן ועכשיו. זהו ריאליזם ספרותי של אמן מנוסה שמתרפק על עבר ועתיד כאחד.
ד”ר צביקה ישראל
... |
|
| |
חוה אלכסי פיגורטיביים, נאיביים, בעלי אופי צילומי, הקפאה של הרגע. קיימת הצהרה עממית בציורים דומה לסגנון הציורים של הציירים המקסיקניים דייגו ריביירה ופרידה קאלו אשר במפגין רצו לומר כי זהו ציור של העם, ... |
|
| |
‘שירת מדבר’ קוראת הרשקוביץ לגוף ציורי המדבר שלה, כאשר היא נותנת לצורה ולצבע להפוך להיות קול שיש לו נראות. |
|
| |
ולמחוזות מנוגדים” (גיתה) - זה נראה וזה נשמע, ובכל זאת ניתן לשאול מונחים מתחום המוסיקה, כמו למשל ‘טון’ ‘טונליות’. לכן, למרות זרימתם הנפרדת, יש קשר בין צליל וצבע מאחר ושניהם מצייתים לאותם חוקים כלליים. ... |
|
| |
רותי הרצוג, מאופיינים בבגרות של קו וצורה ובחירה צבעונית.
הציורים מאופיינים במריחות צבע רחבות ובטוחות, הבחירה של הגוונים והצבעים המונחים זה על זה יוצרת מארג מעניין ומסקרן היוצר התחברות מתבקשת וטבעית.... |
|
| |
משדרות סוג של תמימות ופשטות, ויש בהן מהנוסטלגיה לילדותה במושב, געגוע למשפחה ורצון לספר סיפור פשוט על בית שורשי. אך זהו גם בית דינמי ,שמשתנה ומחליף פנים וצורה, בהתאם למהלך חייהם של הגרים בו והשינויים ... |
|
| |
ריכה מתעוררים לחיים בקולאז’ הציורי של האמן רפאל ד. מיימון. חפצים, דמויות, מוצרי צריכה יומיומיים, תרבות של שיווק- פרסום- פנאי- בריאות- וזיכרון מעוצבים בסדרת ציורים, אשר מקורם בתנועה האמנותית ‘פופ ארט’.... |
|
| |
אשר משתמש בשורשים ומייצר שורשים. כל יצירה קושרת אותו לעצמו, לעולם, למקום. באופן זה, ברקן מרחיב את המציאות, מגדיל אותה, ומצביע על דרכים נוספות לראות את הגלוי והסמוי שבה. זו היכולת הייחודית של הצייר, ... |
|
| |
הכאב ואת הזיכרון, וכשהוא מסתיים ומתקבל תוצר מתקבלת תחושה של הישג, של צמיחה ושל קיומיות.
ברטיסלבה, על פי החת”ם סופר, נקראה ירושלים הקטנה, מעין נחמה פורתא על חוסר היכולת להיות בירושלים אשר בארץ ישראל. ... |
|
| |
ם יוֹפִי יָרְדוּ לְעוֹלָם, תִּשְׁעָה - נָטְלָה יְרוּשָׁלַיִם וְאֶחָד - כֹּל הָעוֹלָם כֻּלוֹ.” ~ מסכת קידושין מ”ט ב ’
תלמה , קולטת, מתעדת ומוסרת לצופה רשמים והתרשמויות מהעיר ומהנוף.
... |
|
| |
וזה המוטיב המרכזי אותו ניתן למצוא בגוף עבודת הפיסול של אורנה מאירוב. יחסים בין גופים ודמויות, יחסים בין גוף לחפץ, יחסים בין שפות וסגנון, יחסים בין היד הנוגעת של היוצרת לחומר המתהווה ומתעצב ביצירתה.
... |
|
| |
terpretation of Heraclitus’ phrase, relates to incessant movement and variation. Studying Beck’s collection of works, one has a sense of movement and dynamism, like flowing water, an ephemeral state.... |
|
| |
כל הפחדים, שניהם נראים מורדים בסמכות. אך אם האישיות מגלה עצמה רק בפנים, איך נוכל להבדיל בין שתי התכונות הללו, עצמה וחוצפה” (ג’קומו דלה פורטה). נראה שגם סרגיי טרופנוב עוסק, בדרכו, בין השאר, בשאלה זו.
... |
|
| |
נימיים. בתים - לא רק כקורת גג עם תריסים, קירות וחלונות אלא כביטוי לביטחון, יציבות ושייכות כמו גם חיבור לסביבה ולמקומות המשתנים ללא הרף” כך מתארת סיסי בלשונה, את גוף העבודות, בהם הבית הוא מרכז העניין. ... |
|
| |
לין לישראל ולחיים בקיבוץ.
התפתחות וקידום הזרם האמנותי בקיבוצים בתחילת דרכו והתבססותו במדינה הצומחת, אפשרה מקום לזמן איכות של יצירה וחשיבה אמנותית לאמנים חברי הקיבוצים והמושבים שנלחמו על בניין הארץ.... |
|
| |
פרה ג’יניאו, במיצב הספרים שלה לוקחת ספרי פיסיקה ומתמטיקה מתוך סדרת ספרים שהם אבני היסוד של הלומדים והחוקרים תחומים אלו. ג’יניאו ,הורסת וקורעת את הספרים תרתי משמע מתריסה ומכניסה בהם את האני מאמין שלה.... |
|
| |
ומים למקור? לצילום המקורי? או שמא לנושא הציור - האדם שאותו רוטבאום מציירת. או לחילופין, האם יש משהו מן הדמיון (ההמצאה) בעבודתה של הציירת? יש לציין ששתי שאלות אלה תשארנה שאלות פתוחות המעוררות מחשבה.
... |
|
| |
ר כ’ צייר החיים המודרניים’ ו ‘אבי השירה המודרנית’ אמר במכתב שהופנה לז’אן מורל, מי שהיה העורך של Revue Francaise, שדיוקן טוב נראה לו תמיד כביוגרפיה דרמטית, או יותר נכון כמו דרמה המהותית לכל אדם ואדם.
... |
|
| |
על פורמטים גדולים מאד, בטכניקת ציור שמוכר במונח ‘ציור פעולה’, לביאה מייסטר מסתערת על הבד ומשלחת בו צבע במשיחות מכחול ומריחות שפכטל עזות ונועזות. |
|
| |
הים בציוריה של יפה וינר שועט, קוצף, בועט, ואץ אל חופו. מבט מהיר אל הציורים מצליח לגרום לצופה לחוש כאילו הוא עצמו נישא על גבי הגל הממהר להגיע אל החוף, ואני אף הייתי אומרת לעגוב עליו. |
|
| |
e an almost photographic perception of nature with a perception of the observer’s momentary feeling, which cannot be frozen. The feeling that is transmitted is perhaps serenity, perhaps emancipation.... |
|
| |
רים של מרים צביאלי מוצאים במדבר את השקט. המדבר הנוף אינסופי שיש בו את הנגלה והמאפיין. המדבר שטח שאינו שייך לאיש.
המדבר, סביבה קשה לחיים ומגורים המעמידה קשיים רבים לאדם ולחיה, החיים במדבר סגפניים, ומ... |
|
| |
כחידוש; הוא שיכור תמיד. אין בעולם דבר שדומה למה שאנו קוראים השראה יותר מההנאה שהילד קולט בה צבע וצורה” (שארל בודלר). נירה לב מציירת לכאורה כמו ילד בשיכרון צבעים וצורות ומספרת לעיני הצופה סיפור עם לב.... |
|
| |
גלרט מתאר סימפוניה צורנית המתבוננת באדם או בעולם מפרשת אותו , נותנת לו צורה, מחיה ומחדשת. מתקיים ומתקבל משחק צורות אשר בעת שהוא נראה כמי שסוגר רגשות, מכנס אותם ומפנים הוא גם חושף אותם. הרגשות שאין אנ... |
|