| |
רה מכך, חזרה על העקבות, שרישומן קדם בנפשו, מולידה לא פעם נדבך נוסף של הבנה, של ביקורת, של פרשנות ותובנות חדשות, שאמנם ממוקמות בנקודת זמן עכשווית, אך נטועות תמיד בהתרחשויות עבר.
אוצרת שלומית ברויר ... |
|
| |
uot;עיניים עצומות לרווחה".
המיצב של רותי שומרוני הינו אנדרטת זיכרון יפהפייה , פיוטית למה שהיה ולא יחזור.
האם נקום מהשברים? האם נוכל לעמוד אל מול התהום ולהינצל?
אוצרים: שרי פארן , אריה קוץ... |
|
| |
ייאה).
הציור של פמלה לוי נראה לעיתים כפנטומימה שקפאה. גם אם הנושאים התמתנו עם השנים, האלימות והחרדה נמצאים בכל מקום, בגלוי ובסמוי, לצד התמימות, הכוח והחושניות.
טקסט: איתמר לוי
אוצרת: נירה יצחקי... |
|
| |
יב (2016-2015). לאחרונה אצר רוזן את התערוכה Origin Story (הגלריה החדשה טדי, ירושלים, 2023) אשר פרשה וחשפה לעיני המבקרים את מקורות ההשפעה וההשראה שלו כאמן, מראשית דרכו ועד היום.
אוצרת: מיה פרנקל טנא... |
|
| |
יות שלה. הסוס האישי שלה, המגלם את הדימוי הכי קרוב אליה, חשוף ונסתר, משתלב, מתבונן, מסתתר, עירום שורט ומסקרן, מושך ומרחיק בו זמנית, מלווה באפיוניו האומנותיים את שאר מוצגי התערוכה.
שרי פארן, אוצרת
... |
|
| |
שרה ואותו מבקשת תערוכה זאת לסכם עבור הצופה. מרחב דרכו העלתה וניסחה בסגנונה הפשוט והבהיר אך מרוכז ונוקב, את סיפורן של נשים שחורות נוספות ורבות, ברצותן לעוף גם הן.
יורם בלומנקרנץ וריטה מנדס-פלור
... |
|
| |
לברוח לעיר אחרת כדי להתחמק משליחותו ובמהלך מסעו טובע בים ונבלע בלוע הלוויתן כעונש בשל בריחתו מאלוהים, ולאחר שלושה ימי תפילות בבטן הדג, סלח לו האלוהים ובלבד שיעשה את שדרש ממנו..
אוצרת: נורית טל טנא ... |
|
| |
ויקי – מופיעים בעשרות תחריטים שעשה במשך כ-10 שנים בסדנה הזאת. כאילו רצה לומר בכך – הנה, ממש כמו גויה ורמברנדט, כל מה שעשיתי בשמן, בפסטל וברישום, עשיתי גם בתחריט.
טקסט: יורם ורטה
אוצר: אריק קילמניק... |
|
| |
ו.
בתערוכה "לצאת לחופשי" בן עוזי רוצה לעורר בצופה תשוקה וקשת של אמוציות החל באהבה, שמחה, התלהבות ועד כעס, עצב, גועל, דחיה... גם אם הן עלולות להכעיס או לעצבן אותו.
אוצרת: נעמי גורדון-חן... |
|
| |
, אור וחשיכה, חיים ומוות. נראה אם כן שזהו מסע המחבר בין הדימויים השונים, מסע שבמילים השאולות משיר של זלדה, הינו בבחינת הרפתקאה מרהיבה.
אוצרת התערוכה – דליה דנון
טקסטים – ד"ר נאוה סביליה שדה
... |
|
| |
חים) שבין המתים לחיים - שולחן סעודה, אליו מוזמנים האבות והאמהות הרוחניים של תרבותינו, לאפטר פארטי בין העולמות. זהו רגע נצחי, בו המתים רוקדים עם החיים ריקוד סלואו שלא יסתיים לעולם.
אוצר: בר ירושלמי... |
|
| |
מסורות הציור הקלאסי והמודרני. אומנותו של חזין הוצגה בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם והוא זכה בפרסים רבים על עבודתו. ציוריו מבוקשים מאוד בקרב אספנים וציוריו נמצאים באוספים שונים.
אוצר: איתי גבאי... |
|
| |
אמירה הזו ,היא מביאה את האומנות שלה לידי ביטוי גם באמצעות פיסול, רישום ובטכניקות נוספות שמשלבות אומנות עם מגוון רחב של חומרי גלם .
לצד יצירתה האישית , היא מלמדת אמנות ילדים ומבוגרים .
טובה אוסמן... |
|
| |
עדיין כאן, חיה ופועמת, ועבודותיה רלוונטיות מתמיד.
סביר להניח שאילו נשאלה על המקום שבו הייתה מבקשת להציג תערוכה במלאת לה מאה שנה, תשובתה הייתה – כאן, בגלריה באום אל־פחם.
אוצרת התערוכה: נורית טל-טנא... |
|
| |
ומהדהדת עבורנו את השאלה הגדולה של הקיום, שאלת הזיכרון והשכחה, הזהות והמקום.
דר' זיוה ילין - אמנית, מנהלת ואוצרת גלריה בארי. עומדת בראש לימודי התמחות באמנות מכללת קיי.
אוצרת: תמר הורביץ ליבנה... |
|
| |
בציור של אקטע יש את הראליזם של טולסטוי. למרות הרזון המופגן ישנה פיסה מהעולם. חבל, טבעת, שמלת כלה. ראליזם שמבקש מהקורא לשכוח מהעלילה הרצה עם הזמן, ולהשתהות עוד רגע בהווה הנצחי.
אוצר: יונתן הירשפלד... |
|
| |
עבודות אלו מספקות הצצה ל-80 שנות יצירה של אמן בעל סיפור חיים ייחודי.
״העולם יהיה יפה רק אם לא תיתן לעצמך להתפתות בהבטחות שווא של רווחה על חשבון אחרים. בואו נעזור זה לזה באהבת העולם, החיים והאנושות״.... |
|
| |
יים הדוק אשר מוטבע בעבודותיה כשפה עצמאית הנקראת "שרון רשב"ם פרופ". אולי כאן, בתת־המודע האוצרותי שלי, זיהיתי את תהליך החזרתיות והגעגוע המשותף לשניהם- לילדות שאינה עוד בעבודותיו של קרונר.... |
|
| |
בה כל תנועה של הצופה אל מול האובייקט, מאפשרים שינוי מתמיד בתפיסה הוויזואלית של העבודה. הקשר המתקיים בין העולם הפנימי של הצופה, המשחק וההזיה יוצרים חוויה אסתטית, מורכבת ועשירה.
אוצרת : שרי פארן
... |
|
| |
ראת כל ציור. כמו כן נבחרו לתערוכה צילומים קטנים מטופלים המאירים חלק מתהליך המחקר לקראת כל ציור , תהליך המשתנה לקבלת אופיו הסופי .
קרדיט לצילום עבודות: שי בן אפריים.
אוצרות: אפי גן, קרן ויסהוז
... |
|
| |
"דור שני" מסכמת: "אני נושאת את מזוודת העצמי שהצמחתי ופותחת אותה כדי לעבוד על השברים האינסופיים בקולאז' הזיכרון והשכחה של השואה שלה, שלי, שלנו, דור ראשון, דור שני ומה שמעבר".
... |
|
| |
ילר, דיאנה פומרנץ, טלי טלמור, דפנה אלכסנדרוני, דורון פולק, יפעת אלישר, חיאת אבו גאנם, זיוה אפשטיין, טל הובר, בתיה פת, לילך בר עמי, כריסטינה צ'יאופלאה, סיון כהן, מליה רובין.
רוני ראובן, אוצר
... |
|
| |
. מיד במבט שני מתגלים בעבודות הרבדים הרבים של הלאומי, של הפוליטי, של התרבותי ושל האוטוביוגרפי (מההורים במחנות ועד השתעשעות עם הנכד). קרדיט דימויים מצורפים- חיים קיווה, ללא כותרת. צילום: גלריה גורדון
... |
|
| |
ממדי בחלל; קווים וכתמים המגיבים זה לזה ומשרטטים תמונת נוף נפשית של אזור מעבר, הנע בין צמיחה לקריסה, בין חיוניות לכבדות, בין תנועה לריקנות ואולי בין חיות ומוות.
צילום: לנה גומון
אוצרת: רווית הררי... |
|
| |
ורים בעיקר בתקופה האחרונה בה שאלות על הטבע מעסיקות את כולנו. אך הפעם הטבע המופיע בדימויים שבתערוכה הוא טבע שמתקיים למעשה בעיר. ולעיר יש טבע... מהו הטבע של העיר? מהו טבע בעיר?
אוצרת: רונית רוט חדד
... |
|
| |
תים "הצייר הארץ ישראלי האחרון".
זוהי הפעם הראשונה בה מוצג גוף עבודות של ידיד מאז פטירתו ב-2011. בין העבודות ניתן למצוא עבודות מתקופות מוקדמות שהפכו לאבני דרך בבניית השפה הציורית של רובין.
... |
|
| |
וְחִכִּיתִי מְסַהֲִִרֶרֶת בַּיָּרֵחַ הַמָּלֵא", (10) היא משוררת ומציירת מילים; מחכה במרחב השמיימי ולסירוגין משייטת במרחב הקוסמי, מניעה את המסילות לליבם של אנשים.
אוצרת: נאוה ט' ברזני... |
|
| |
רישום קווי במרחב על ידי קיפולים של חומרים תעשיתיים כמו גומי וספוג או חומרים טבעיים כמו גזרי עץ דקים שמכוח הרכבם הפיזי מייצרים תנועה חופשית זורמת, מעין תשובה מתוכננת וחיקוי לטבע הן בצורה והן בדימוי..
... |
|
| |
ילמו רב בניה בחייהם. כאמן שלא מהסס, אלא זועק עמדתו הנגדית לממסד. חותמו של תומרקין היא ביצירותיו המורכבות, בקומפוזיציות אשר כל פרט באסמלבאז' שלהן זועק איכות השמורה לגדולי האמנים.
מאת: ליסה מוטרו... |
|
| |
קה אינו נגרע, היא מציצה אלינו מזוויות שונות בחצי קריצה וברבע חיוך, כאומרת: אני חלק משמעותי מהיש. שוטטות מזדמנת מאפשרת חרך הצצה אל דמיונה העשיר והפרוע של היוצרת כמו גם אל תהומות נפשה.
חנה ברק אנגל... |
|
| |
מתיים היו לבושים, אך לעיתים רחוקות אמנים מראים אותם, באופן מובן כדי להימנע מעבודה הנוספת.[23] צווארוני תחרה וחיקויים היו בלתי נמנעים והציגו אתגר אימתני בפני ציירים שהתכוונו לריאליזם.
אוצרת: אפי גן... |
|
| |
הברית.
תהליכי היצירה שלו מאופיינים בעיבוד ייצוגים חזותיים של היבטים שונים של התרבות הישראלית, וכן שאלות העוסקות בפסיכולוגיה של תפיסה חזותית הקשורות לז'אנרים שונים בתחום הציור.
אוצר: אילן ויזגן... |
|
| |
קה.
בבוקר פתיחת התערוכה תיערך בשעה 10:30 השקה של מחברת תפס"ן #2
(תחנה פסיכואנליטית לנוער) 'כליניכא בימי קורונה' בשיתוף האמנית סיגלית לנדאו לרגל התערוכה החדשה.
צילום: יותם פרום ... |
|
| |
י המדבר, שם נכוותה הבת קליה, שהייתה למוזה של אמהּ. גם אם אין בכוח האמנות לרפא, היא המרחב שבו ניתן להדהד את הטראומה ולהציע דרכים להכיר בכאב ואף להתגבר עליו מבלי להכחיש את הצלקת.
אוצרת: גליה בר אור... |
|
| |
הסטודיו של קבסה בשנה זו נקבע אט אט בפינת היצירה של בנותיו. הניירות, הצבעים, הכיסאות הנמוכים, השולחן הקטן והמרחב המוגבל – אלו הם עתה תנאי היצירה, חומרי היצירה, מושאיה, ואף שפתה.
טקסט מאת רון ברטוש
... |
|
| |
ונן עד היום את מסורת הציור בישראל. ציורי נוף ודיוקנאות מתקופות שונות בחייו של ריזמן אוגדו ממספר אוספים לכדי התערוכה הנוכחית, ששואפת לפתוח שער למבט עכשווי על עבודות איקוניות בתולדות האמנות הישראלית.
... |
|
| |
אחד הדומה למשנהו. לרוב מגיעים לחלל מסודר יחסית (בהתראה מוקדמת) כאשר החומרים המשמשים ליצירה אינן בנראה. השיחה החלה על נושאים שונים המעסיקים את בל והמשכנו לדבר על העבודות עצמן התלויות על קירות הסטודיו.... |
|
| |
ת בה נולד ומתוכה הוא מגיע מניבים תערוכה יוצאת דופן במקומותינו. ימגוצ׳י בונה כלי נגינה מסורתיים והצליל מתערב עם המראה והופך לאחד. צלילים אלה משתלבים עם יצירות אמנות המשלבות את החומר הויזואלי עם השמע.
... |
|
| |
מרים גמבורד, אמנית רישום מובילה, הזמינה תלמידים נבחרים להציג את עבודותיהם לצד עבודותיה ולצד עבודותיו של אביה, משה גמבורד (1903–1954), שהיה רב-אמן ברישום. |
|
| |
ם יפן, בשמורת עין זיו שבגליל המערבי ובאתר הביזנטי שבטה שבנגב. אבו, המשמש בהם כשחקן, כבמאי וכצלם מציב את עצמו כחוליה נוספת ומרעננת באמנות שעניינה מודעות לטבע ולקיימות כמו גם לרב תרבותיות של העידן הזה. ... |
|
| |
האדם אינו אלא קרקע ארץ קטנה,
האדם אינו אלא תבנית נוף-מולדתו,
רק מה-שקלטה אזנו עודה רעננה,
רק מה-שספגה עינו טרם שבעה לראות
(האדם אינו אלא..., שאול טשרניחובסקי) |
|
| |
כוכית, היא מצליחה ליצור פסלים מקוריים המתכתבים אחד עם השני ויוצרים אפשרויות העמדה רבות, כל העמדה היא בבחינת סיפור שלא נכתב, אפשרי לקריאה ולפיענוח על ידי הצופה, בהתאם להקשרים עכשוויים, קרובים ורחוקים. ... |
|
| |
ֲשֶׁר הוּא נִשָּׂא בִּמְלֹא כָּל הָעוֹלָם,
לַאֲשֶׁר הוּא נֶהְדָּר בִּמְלֹא כָּל הַבְּרִיאָה,
לַאֲשֶׁר יֵשׁ מְרוֹמָם בְּסוֹד-סוֹדוֹת הַיְצִירָה.
(מתוך: "לנוכח פסל אפולו", שאול טשרניחובסקי)... |
|
| |
וכה.
משולם מבצע "שידוד מערכות" ופורע סדרים של ארכיאולוגיה, אמנות, טקסטים מקודשים ומיתולוגיות מסורתיות. האל דיוניסוס, ציר מרכזי בתערוכה, מסמל העדר שליטה, אשר מתבטאת בתהלוכות ותיאטרון יצריים.... |
|
| |
חלקם סמויים. מסופר כאן סיפור על ארעיות, על נדידה בין גבולות, על זהות, על שליטה ועל חוסר שליטה. אז מישהו פתח בעמוד מסוים והלך והותיר יבשת אחת, סימון משותף. מעין קיבוץ גלויות של דרמות אנושיות וחייתיות.... |
|
| |
מבטים חושפים עיניים חרדות, תשושות, מהורהרות, בוחנות, עצובות. המביטות אל מרחב לא ברור. טשטוש הפנים והתעלמות מיתר הפרטים נעשו מתוך בחירה והם בבחינת ניסיון ללכוד את השארית, את המבט.
רוני ראובן, אוצר
... |
|
| |
האומנים המשתתפים בתערוכה, באופן לא מובן מאליו, הצליחו בעבודותיהם לתרגם ברגישות רבה "קול קורא" טכני ורציונלי שאיננו מתכתב בקלות עם רוח האמנות ורוח החופש שלה.
רעיה קידר – אוצרת התערוכה
... |
|
| |
כול להפסיק לשאול.
אילו יכולתי ללגום רסיס של תשובה,
הייתי פורץ מכלא השכרות הזה.
לא הגעתי לכאן מרצוני,
ולא אוכל לעזוב כך.
זה שהביאני לכאן
יהיה עליו להובילני הביתה״.
מתוך ספר ההארה של רומי.... |
|
| |
ריליק. חן שיש בוחנת את היחס שבין האקראי למכוון, כשבדימוי האקראי מוצאת שיש השראה להשלמת הדימוי. מרבית העבודות נוצרו בתהליך שכפול והעתקה המזכיר את מבחני ה"רורשך".
אוצרת התערוכה: תמנע זליגמן... |
|
| |
לחלל. באופן בו פעולת הרישום מסמנת במרחב נפחים, פוערת בו פערים, מותירה בו סימנים וצלקות, או מציבה ביחס אליו שאלות. התערוכה כוללת בעיקר עבודות ספציפיות לחלל עם דגש מיוחד על הממד הפרפורמטיבי אשר בבסיסן.... |
|
| |
בין בדידות ואינטימיות. יש מתח בעבודות שלה בין הרצון לתאר את מה שלפניה - לתפוס את המשקל, האור והצבע המייחדים את הסיטואציה, לבין הרצון שלה לברוח מהאובייקטים המוכרים שהיא מתבוננת בהם לאמירה שלמה משלה. ... |
|
| |
בו מבטו של הזולת מגדיר אותה. במרכזן של היצירות המוצגות בתערוכה עומדת השאלה האם אין בהתמקדות הזו כדי לכבול, להשטיח ולמחוק את מכלול הזהויות האחרות של האמנית, שקולן לא נשמע.
אוצרת: נאוה ט' ברזני... |
|
| |
די, חן כהן, מורן לי יקיר, כרם נאטור, קבוצת המבחנה: טלי קיים, אלינור סאם ומיכל רוט, רן סלפק, תומר ספיר, יורי קופר, תנועה ציבורית.
אוצרות:
רינת אדלשטיין, לי היא שולוב.
ע.אוצרת ומפיקה: הדסה כהן
... |
|
| |
ot;, עומד במרכזו, מובל אל ה"כלום" ... בחשיבתו שזה הכול.
כל מה שאנו רואים זה אשליה ומה שלא נראה זה האמת. לפני לידת האדם היה אשליה, ואחרי לידתו נהפך עובדה, עובדה שהיא מופרכת במרוץ הזמן.... |
|
| |
, גלריה "חנינא", גלריה "אינדי", גלריה "בנימין" והגלריה הצעירה "נולובז", כאשר כל אחת בחרה נושאים ותמות המייצגים ומשקפים את ה"D.N.A" שלהן בדרכים שונות. ... |
|
| |
ותרו על מקומם שנים רבות גם לאחר שהפרדסים נעקרו ונמוגו אל עבר השכחה. ניתן גם לראותם לעיתים קרובות בבתי קברות יהודים ומוסלמים וכמו גם בבתי העלמין הנוצריים, דבר המקשר את הברוש עם המוות ופרידה מהחיים. ... |
|
| |
ובאטימותן מסמנות את האוכלוסייה שמנגד כשקופה. לדברי גברעם, זו הסיבה שבחרה בשיר הפופולרי "רואים רחוק רואים שקוף" (מילים: יענקל'ה רוטבליט, לחן: שמוליק קראוס), כמעין מוטו שמלווה את התערוכה.... |
|
| |
תר שהם מכירים - באמצעות האמנות ובכך, הם מתחברים למסורת ארוכת שנים המוכרת מן ההיסטוריה של האמנות, אשר שזורה ביצירות רבות שעסקו בנושא, שהידועה שבהן היא ״שיעור האנטומיה של דר׳ טולפ״, של רמברנדט מ- 1632.... |
|
| |
לחדור פנימה. אווירת תעשייה ומגורים דחוסה מיתרגמת על ידי שרון פזנר ליצירת סדרות של יציקות בטון. הנושאים חסרי יומרה, ישירים. מזכירים לקסיקון של דימויים מבניים, בסיסיים: מדרגות, חלונות, תכנית, חזיתות. ... |
|
| |
שנים רבות. גישה זו, לרכוש ידע טכני עשיר לפני ותוך כדי היצירה עצמה, מקלה מאוד את הביטוי האמנותי שלו, אין לו צורך לעסוק בחיפושים חומריים - הוא יכול לעסוק בלב היצירה, בנושאים המדברים אליו, במהות העמוקה.... |
|
| |
1991-2012 .
בתערוכה יוצגו עבודות מתוך הסדרות אביב מאוחר, המקדש המוזהב, אני רוקדת על קברך, קיץ נצחי, אפוקליפסה בכנרת, נופים, עונה בגהינום, מהרו הגיעה השעה, גן בתוך גן, חלב או יין?, ללמוד כתיבה מעצים.... |
|
| |
הבוחנים את השאלה מהם ציורי הכדים המשקפים את רוח התקופה של ימינו? כדי ההיסטוריה של ההווה? של זהות, לאום ומגדר?
ליאב מזרחי מצייר כדים. הוא יוצר כדים חולם כדים נכנס אליהם ויוצא מהם בדרכים שונות ומשונות.... |
|
| |
ק מילר, שעובדים יחד תחת השם FAILE
משנת 1999. בתערוכה השנייה שלהם בגלריה גורדון, הצמד יציגו תשע עבודות מדיה מעורבת, תריסר עבודות על נייר ושני ציורי קיר ענקיים שיתנוססו על קירות החלל המשני של הגלריה.... |
|
| |
דות האמנים וכחלק בלתי נפרד מהם מוקדש פרק מיוחד לתצלומים היסטוריים וכרזות שמתייחסים לחיפה הפועלית והאדומה בשנות ה- 20 וה- 30 וה-50
ובסימן 100 שנה להסתדרות בישראל שנוסדה בבניין הטכניון בחיפה ב- 1920.... |
|
| |
אמירה זו תואמת מימדים קטנים באותה דייקנות וההתפרסות עלולה להכשיל את האסתטיקה המתקיימת בתוכה ואולם לא כך הדבר. היוצרת מצליחה לשמר את האמירה על ריכוזה מבלי לדלל את התחושות והמידע המועבר בקנה מידה גדול.... |
|
| |
כלה בפרץ של יצירתיות וחשבון נפש מרשימים . התהליך של הגשמה כיוצרת וכאישה עצמאית דרש התבוננות פנימה לנפשה והיכולת לתרגם את את הבנה וקבלה עצמית ליצירה קוהרנטית נוקבת עם כוונה מוצהרת נגד נשואיי - קטינים.... |
|
| |
ת דרך חקירה ואספנות סקרניים של מוטיבים מקומיים ואוניברסליים, סדורים במילון מושגים אישי ומוקפד המשמש כבסיס למתווים ולמחשבה. התערוכה מתמקדת בחמישה מהמושגים: ניו יורק, א.ד. גורדון, בית עלמין, פרש, דרכים.... |
|
| |
ותה האמנותית במהלך השנים היא תגובה ישירה למתרחש – לעוולות החברה, לחלשים ולנידחים בה – צו השעה באותה עת. עבודותיה המצוירות בקו רישומי ווירטואוזי מנקודת מבט אנושית, הן כעין סיסמוגרף של חברה, זמן ומקום. ... |
|
| |
חדשים מהתקופה האחרונה, לאחר שובה של נירית טקלה משהות אמן באדיס אבבה ותערוכת יחיד שהציגה בלונדון בנובמבר 2018, וזכתה להצלחה מרשימה.
כמי שעלתה לישראל מאתיופיה בגיל חמש, הייתה ההזמנה לרזידנסי באתיופיה ... |
|
| |
ה לעמוד כיצירות אמנות בפני עצמן. הערות השוליים המעודנות כמעט ונבלעות מן העין בהתבוננו בציור כולו: צבעים עזים המכסים משטחים גדולים לוכדים את תשומת הלב והיא מוסטת מהערות השוליים. צורות א-מורפיות יפהפיות... |
|
| |
ותו. הציור הדו מימדי הופך לבעל עומק, באמצעות האשליה המוקפדת השוכנת במתח שבין האיקס השטוח והרישומי ובין נפח מבנה הציור הרב שכבתי אשר מאפשרים את האלוזיה של מרחבי הצבע ומאורם.
אוצרת: עפרה חרנ"ם
... |
|
| |
ה ארצה, הציגה 8 תערוכות יחיד ו-16 תערוכות קבוצתיות והמשיכה להורות, להרצות ולהנחות פרוייקטים אמנותיים. עבודותיה נמצאות באוספים פרטיים וציבוריים רבים באירופה, ארצות הברית וישראל.
אוצרת: שירלי משולם
... |
|
| |
רתו מגיעות יצירותיה השונות אל תוך המציאות. היוצרת, צבעונית ומגוונת, משתמשת בציוריה בפיתולים מרובים - מחקי מציאות, חלקם מוקף בקו תוחם המגביל, מגדיר את תחומם. בהירותם עוברת כחוט השני ביצירותיה ומאפיינת ... |
|
| |
דקת לאורך השנים. דרך העבודה שלה היאם מתמודדת עם הקצוות השונים שבתוכם היא חיה; הקצה האחד בחברה הישראלית המודרנית, והקצה השני בתרבותה המקורית שבה נולדה, העדה הדרוזית בעלת התרבות הייחודית השמרנית והעמוקה... |
|
| |
רעם, משתמשת בחומר זה כמצע שיש בו מן הסתם "חיים אחרים", אינפורמציה מוצפנת חסרת תועלת ולא ידועה לנו ומציירת על פני השטח סיטואציות בהן היא מקדדת את מחשבותיה, על הכאן ועכשיו.
אוצרת: ורה פלפול... |
|
| |
סדרות במלואן בחלל אחד היא הזדמנות ייחודית ויתאפשר לנו לבחון דקויות אלה ולתהות על שאלות נוספות הנוגעות לעולמה הפנימי של היוצרת.
חנה ברק אנגל
השירים הינם של שארל בודלר, מתוך ספרו פרחי הרע.
... |
|
| |
כל הסובב אותן, כשהשדים יוצאים לשחק.
כמו החומר שממנו הן עשויות, הדמויות של ברנגה נראות חשופות ופגיעות. מבטן החי מכמיר לב, אך בו זמנית הן נועזות, משועשעות וסקרניות כילדים, ומעוררות בצופה רגשות עזים.
... |
|
| |
ללא פילטרים, וסיומו מונח על בדי הציור, יצירות ויזואליות כנות אשר מוגשות לצופה כהזמנה לקחת חלק בחוויה, להתבונן להפנים ולהעניק פרשנות משלו כשהיצירה של כהן מהווה קטליזאטור רוחני.
אוצר: אריה ברקוביץ
... |
|
| |
יבה אבן זהר, אדוארד אלמשי, אדי שרגא, ארנה ל. ברוק, גדליהו הורטיג, ורה ז'מוד ורטנוב, לייה דייגי, מילכה בנזימן, ציפי צגלה, רונית בינדר, ריבה רזין, שרית לילה האס.
אוצרת: ד"ר אביבית אגם דאלי
... |
|
| |
דרות אינה שהוא לא מתאים לתיאורים פוטנציאליים אלא שאין באפשרותם להכיל אותו..."
ארד יוצר מיצב מרהיב וגדול ממדים במיוחד עבור חלל הגלריה, המהלך על אותו תפר שבין אמנות לעיצוב. התערוכה תלווה בקטלוג.
... |
|
| |
תכלית עצמו; ובין הפונקציה ההישרדותית של הולדה לבין מלאכת האימהות החברתית; קטבים שאותם מערבלת עומר ובכך מאפשרת להם להופיע לא באופן הירארכי ובינארי, אלא ככרוכים זה בזה באופן בל-ינתק.
אוצרת: ורה פלפול... |
|
| |
ם. השכיל האמן מתוך אהבתו את חבל מולדתו להעביר את יופיה ועומקה ורוחבה של מושא תשוקתו. סדרת הספרים אשר יצר במשך השנים מלווה בתערוכת מצילומיו ומאפשרת להעמיק את ההיכרות עם היוצר ויצירתו.
חנה ברק אנגל
... |
|
| |
משמש לאיחסון (מכיל), הכד כמשא על ראש האישה, הכד שמצמיח מתוכו חיים חדשים. למעשה זאת תערוכה על נשים. וברקע תמיד יהיו נופי הארץ בעונות השנה המתחלפות כיוון שעבודותי עוסקות במוכר לי, במקומי ולא באונברסלי
... |
|
| |
זה במִחבר שיניים ליצירת "מגן שולחן", כמותו למד חרל"פ להכין בבית הספר כדי להגן על שולחן הנגרות בעת עבודה עליו. זהו שיר אהבה לנגרות, על פרטיה הבסיסיים ביותר
אוצרת: מאירה פרי־להמן
.
... |
|
| |
. עלה לישראל בשנת 1990.זכה בפרסים רבים כולל פרס ע"ש חיים שיף(2014) שהקנה לו תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב, פרס ירושלים לציור ופיסול בשנת 1995 ומדליית זהב בפסטיבל סרטים בינלאומי בטוקיו בשנת 1987.
... |
|
| |
הרחב באמצע חייו. יצירותיו המעמיקות והמרשימות יוצרות תחושת הערכה כלפי בשלותו וידיעותיו הנרחבות בעולם האמנות. ״טעימה״ ראשונית זו יוצרת ציפיה ותהייה לגבי המשך דרכו בעולם האמנות הישראלית.
חנה ברק אנגל... |
|
| |
ליה.
אורנה אורן יזרעאלי כותבת תזה מחקרית מבוססת יצירה אודות הקשר שבין מצע הציור למצע התרבותי. התיזה נכתבת במסגרת לימודי תואר שני במסלול אמן מורה במכללת אורנים.
אוצרת: גליה בר אור
צלמת הדר סייפן... |
|
| |
תבוננות האיכות הרומנטית המסוימת שיש לציורים מתמוססת והדחיפות והעוצמה, הכאב והבוהק של התבוננות במה שמתחת לפני השטח, כמו געש שרק בקושי נותר מרוסן , מתפרץ לפני הצופים ביופי נורא.
דר' סמדר שפי
... |
|
| |
תערוכה תוצג המהלך ספטמבר אוקטובר בחלל התצוגה והגלריה החדש mz project room, בשונברג מיסודה של מרטינה זינקווה.
כתובת:
mz project room Kyffh?user str. 16, Sch?neberg Berlin
מתי:
1.9.2017-26.10.2017
... |
|
| |
פרנסיסקו גויה "סטורן אוכל את בניו" תחת בד מתוח, לבן וריק. הטוהר של הבד הלבן אל מול הכותרת האכזרית מציפות את הדיסוננס של עיוורון והכחשה אל מול מחיקת מציאות קיימת.
אוצרת: עפרה חרנ"ם
... |
|
| |
יר המתנשא מזווית לא צפויה. אין להימלט מפורטרט זה המתבונן בנו מלמעלה, כאומר לנו הנה אני וכך אני נראה, [למעשה אראה] על כל קמטי ועם כל קפלי העור, פני מחורצים בידי הזמן. "אנוש אני”.
חנה ברק אנגל
... |
|
| |
האומן .. יש לציין שברוב העבודות מבחינים בטכניקה שונה.. ברוב העבודות רואים השפעת הסביבה הטבעית על האמן הן מבחינה צבע או צורות שנשענות על התבוננות במוטיבים מרחביים כמו ש הבית הערבי המוסרתי או נופים..... |
|
| |
דס ומוכת הבצורת תהיה מושא לאימה ורחמים ולא מושא לתשוקות וכיסופים. אך אפריקה היא בהחלט מושא התשוקות והכיסופים בציוריו של יובל קדר. הציורים אינם מכחישים את העוני הרעב המלחמות ושאר הבעיות של אפריקה, אבל ... |
|
| |
ת החיים המתרחשים בתוכו. הידיים טוות סביב החדר קורים עדינים, נימים של חוט מקשרים ביניהן וכובלים אותן במשחק "סבתא סורגת" אינסופי. אולם בתנועה שקפאה מצטבר מתח – אם תרפה יד אחת יתמוטט כל המארג. ... |
|
| |
צמו מאז שהגיע לישראל מגיאורגיה והוא בן שבע-עשרה לערך. פיצ'חדזה הסתיר בדמותו וגונן – גם באמצעות דמויות אחרות בציוריו – על חוכמה פנימית, שהעניקה לו חירות בהבעת אמת כואבת, שלעתים נראית לנו גם מסוכנת.... |
|
| |
ני 35 שנה, להציג תערוכת המשך לתערוכה 'המנורה חוזרת לירושלים מס' 1', שהציג באותו אולם בבית האמנים בתל אביב. התערוכה זכתה לחשיפה רחבה בתקופה בה העיסוק באמנות יהודית עכשווית היה עדיין מינורי.... |
|
| |
ית לרישום, המתקיימת בחסות ובהפקת בית האמנים ירושלים, ביססה את מעמדה מאז שנת 2001 כמפעל אמנותי מקיף וייחודי. בחמש הביאנלות שהתקיימו בבית האמנים ובנוסף במספר חללי תצוגה במרכז העיר (בית טיכו, סדנת ההדפס,... |
|
| |
גיה החיובית זרימה מוגדרת כחוויה סובייקטיבית של קשב לא מאומץ, במודעות עצמית נמוכה, אשר יכולה להתרחש בעת משימה מאתגרת. במידה רבה זהו גם תיאור מעשה האמנות של רתם רשף וגוני חרל"פ, אשר כל אחת בתחומה, ... |
|
| |
יו. כילד היה מושפע מעולם הקולנוע וחלם להיות במאי, וכיום טוביס מוצא עצמו מתרגם את מדיום הקולנוע למדיום הציור. בעבודותיו של טוביס נושא השייכות למקום מרבה לחזור כמוטיב המשלב דימויים מן המציאות והזיכרון. ... |
|
| |
משנת 1974 של הבמאי המוערך ג׳ון קסוואטס. הסרט מציג את הפוליטיקה המגדרית בחברה האמריקאית דרך נקודת מבטה של מייבל לונגטי, עקרת בית מסורה שגרה בפרברי לוס אנג'לס, עם בעלה ניק פועל הבניין ושלושת ילדיה.... |
|
| |
שלו, וכדי להשלימה יש להביא גם את Her-story - הסיפור שלה. מטרת התערוכה לתקן ולספר את סיפורן של האמניות המוצגות, ולהחזירן לשיח אודות האמנות הישראלית, כי בלעדיהן ההיסטוריה של האמנות הישראלית אינה שלמה. ... |
|
| |
וביקט מעבר בתערוכה זו, עת שי, בנה הצעיר של פרוטר, עטה אותו כשהתחפש. המשחק, השובבות, השעשוע, היצירתיות והחופש ממחשבה מגדרית של הילד, גירו את פרוטר להתחיל את הסדרה העוסקת ביחסי הגומלין שבין הורה לילדיו.... |
|
| |
כניקה המסורתית העתיקה והתרבות הקלאסית, תוך מתן פרשנות עכשווית לחומריות ולתכנים. מאפיין נוסף הוא השימוש בכתב ובטקסט ביצירות. הכתב באמנות הישראלית הוא בזיקה למסורת ולדת היהודית אשר קידשו את הלשון והספר.... |
|
| |
יות המבטאות תודעה, תחושה ורגש מעומק ההוויה, כול אחת בתפיסת המציאות האישית שלה. יום האישה הבינלאומי מאפשר הזדמנות להאיר בצורה צנועה ואינטימית נרטיב מסוים בעשייה המגוונת של האמניות, בכל המגדרים והדתות. ... |
|
| |
דתם, או אולי נכנעים ומבקשים את רחמיו. נדמה שיותר משהתצלום מספר אודות המצולמים, הוא מגלה דבר מה אודות השקפת עולמו של הצלם ועל כוחו כגורם המייצר ומשמר את זיכרונם של אותם אירועים.
אוצרת: אור תשובה
... |
|
| |
יבוא. רוני ראובן, בן דור הביניים, בוגר המדרשה לאמנות, סלל את דרכו, בדרכו הייחודית לזרם המרכזי פנימי של עולם האמנות וזכה להכרה רחבה ביכולותיו כאמן בעל תפיסה והשקפה פלורליסטית.
אוצרת: טובה אוסמן
... |
|
| |
יכל אשכנזי מתריעה נגד הרס הסביבה, נגד ההתחממות הגלובלית, נגד ניצול היתר של המשאבים הטבעיים. בשפה אמנותית רהוטה, ביד מיומנת ובוטחת מיוצגים אספקטים שונים של פשעינו נגד כדור הארץ, של פשעינו אחד נגד השני.... |
|
| |
רית הקובעת מה מותר ומה אסור להגיד, ולמי מותר להשמיע את קולו. המרחב הציבורי הפך שברירי ונפיץ, והאמנות במרחב הציבורי, שכברנדמה היה שהפכה למובנת מאליה, כמעט קלישאתית, פתאום מסומנתכמסוכנת ומועדת לפורענות.... |
|
| |
אבנר שר, לוקח אותנו למסע מרתק אל עולמו האישי, דרך מגוון עבודות ציור חומריות עשויות במיומנות מקצועית יוצאת דופן. |
|
| |
מקבץ העבודות החדש , בגלריה מרכז ההנצחה לאמנות ישראלית קריית טבעון, מייצג את תמצית עבודתו של אריה ברקוביץ בשנים האחרונות במספר טכניקות:מיצב, ציור, רישום ופיסול. |
|
| |
מקבץ העבודות בתערוכה החדשה “אינדקס” בגלריה דואק במשכנות שאננים, מייצג את עבודתו של האמן דן בירנבוים בשנים האחרונות. |
|
| |
אנטון בידרמן.
1994 - רמה לוריאן, תערוכת יחיד, אוצר: ד”ר אנטון בידרמן
1994 – תערוכת “ארט פוקוס” “עץ ונוף כדימוי מקום” אוצר: ד”ר אנטון בידרמן. (קטלוג וטקסט של אנטון) משתתפים 24 אמנים מכל חלקי הארץ. ... |
|
| |
י הפשטה ואו ריאליזם. יצירותיו נולדו מעמקי נשמתו המיוסרת ובוטאו בשפה היחידה בה שלט - שפה ויזואלית , לא מתוכמת ולא מתיימרת להתחכם. הדגש הבלעדי היה על התכנים אשר עסקו בסיפור חייו, בנקודת מבטו על האנושות.... |
|
| |
“There are images I need to complete my own reality” – “יש דימויים שאני זקוק להם להשלמת המציאות שלי” – נרשם בגיר על קיר הסטודיו של יוסי מרק. מלים אלה – הלקוחות מספר שירים של ג’ים מוריסון, |
|
| |
, המתאר את שגרת יומן של בנות מסדר. לביא בוחרת במנזר רטיסבון בירושלים כאתר צילום, כסוג של אקס-טריטוריה המנכיח את העבר ברקמה העירונית העכשווית. אלמנט החזרתיות המצוי בבסיס כל טקס, מצוי בריטואל שגרת יומן ... |
|
| |
כה “ימים אפלים” מבקשת לקיים בדיקה אינטנסיבית, בזמן אמת, של הלכי הרוח ברגע היסטורי נתון, וזאת בניסיון להבין את ההווה ההיסטורי ואת יחסיו עם סוגים שונים של זמן, בהם הזמן הביוגרפי והזמן המיתולוגי. כמו כן ... |
|
| |
נה הדרכה או בדיקה תקופתית, אלא מעקב. תפקידו לדאוג לכך שכל אחד יבצע את הפעולה שנאמר לו שהכרחי שיבצע.” (34) שי קוצ’יארו, מציג ארבעה צילומים של סוהרות בשירות סדיר. המצולמות שגילן בשלהי שנות העשרה שלהן, ... |
|
| |
’, והלחן הוא של נעמי שמר. שיר אהבה יפהפה. ספק לאישה אהובה, ספק למוזה, לרוח היצירה של המשורר והפסל. אחר כך הוא מתחרט ובוחר מחדש, הפעם את שירה של רחל – ‘ואולי לא היו הדברים מעולם’, ללחן של יהודה שרת.
... |
|
| |
ומהותית למקום ולסביבה. בתערוכה קיים שילוב בין רוח וחומר וביטוי רגשי משוחרר מהצורך להסביר.
צורת הביטוי, ההגדרה עצמית, ההבנה, הקידום המקצועי, הפיתוח האישי והקשר החברתי של יחידים וקהילות יוצרים מקום.
... |
|
| |
החוזרת על עצמה ברבדים ודרכי הצגה מרומזות כחוט מקשר המתאר את ציוריו של לוייתן.
חיפוש מתמיד בתחומי החוויה של תודעה אחרת, חלום, חוויה מיסטית, החלפת המציאות בחוויה רגשית, חוויה ללא גבולות זמן או מקום. ... |
|
| |
קבע המושג את התאריך האחרון להוצאה לאור, אך למעשה מקורו כשמו כן הוא- קו המוות. במדינה אשר הדיון על קוויה ותחומה הוא דיון ללא סוף, המציאות היומיומית שלנו יכולה גם לסמל לנו בדיוק את משמעותו הראשונית של ... |
|
| |
מית את הקיץ בתערוכת אוסף גדולה ומקיפה. בתערוכה “נאיביות: חגיגת קיץ 2014”. בתערוכה יוצגו עבודות מובחרות מאוסף הגלריה ובהם אמנים נאיביים ממגוון ארצות, מהם אמנים בתחילת דרכם, לצד אמנים מוכרים ומבוססים. ... |
|
| |
הלכלוך זהה ללכלוך האתמול, אותה כמות אבק נצברה. אותה יחידת זמן עברה. לכלוך ועוד אחד יום ועוד יום. משוכפלים לאורכה של תקופה. מצייתים לחוקיו של הטבע. מזגה של הנפש כעונות השנה חוזר על עצמו פעם אחר פעם. ... |
|
| |
מוזיקה חיה, השקת עיתון אמנות רחוב חודשי ופנזין במהדורה מוגבלת ליין אפ גדוש של אירועי תרבות בהשקת קרטל האמנות החיפאי ברחוב הנמל 10 בעיר התחתית - אחד מהפרויקטים האמנותיים האורבאניים המרתקים שנראו בארץ.... |
|
| |
התערוכה “יזרעאליות”, של האמנית חיה גרץ-רן, מציגה סדרת ציורים ורישומים המוצגים לראשונה ומאפשרת לנו הצצה לתהליך החשיבה והיצירה של האמנית. |
|
| |
עצמאית וייחודית תפסו אצלי מקום משמעותי, אם כי שנים ארוכות לא נהפך למקצוע. את מהות היצירה שלי לא ניתן להגדיר בעזרת נושא או דימוי מסוים, התהליך דומה בעיני יותר למשחק קליידוסקופ. ביני לביני אני מכנה אותו... |
|
| |
ול הגדושות בצבעי אדמה עזים, זאת תוך שימוש בסגנון זוויתי ובקומפוזיציה ייחודית שיוצרים המבנים העזובים. החללים המוארים המנוגדים לאזורים החשוכים מנתבים את הצופים להתבוננות אופטימית ומוארת. ציוריו של יציב ... |
|
| |
פירוקו. “הקלידים מוצגים ביחיד ובקבוצות, מנותקים מגופם, סימן לתלישות קיומית, הרגליות הופכות ללשונות, חסרות פה, צפות באויר, לעתים הן ממש מוציאות לשון לצופה”, כותבת האוצרת דנה גילרמן בקטלוג התערוכה. מתו... |
|
| |
תלט על חלל הגלריה. מלבן המסמל עבור גניה מערכת חוקים. חוקים של תלות. חוקים של יקום . הפסלים מונחים במרחק זה מזה ויוצרים תחושה של קו ייצור ב”סרט נע”. למרות תחושה זו, לכל אחד מן הפסלים מעטפת רחמית ובה הת... |
|
| |
andmarks, קבוצת עבודות חדשות מהשנים 2012/13 לצד צילומים מסדרות מוקדמות יותר.
הסדרה Centered צולמה במהלך השנים 2012/2013.
לשם צילמה צעירים, (חמש נערות, חמישה נערים) בשנות העשרים לחייהם.
הנשים, מוצב... |
|
| |
מתוך שטחי ההפקר של החיים ונוגעים בפנים השונים של מרחבי ביניים נפשיים או טריטוריאליים-גבוליים; מצבים מנוגדים, המובילים ליצירת מצב שלישי - אזור דמדומים חשוף שתחילתו בחלום או פנטזיה וסופו בביקורת מודעת.... |
|
| |
ם , העוצמה שבגוון ובחומר כמעט מתעתעים בצופה אולם באופן מאד מיוחד קו היד המנוסה והנחת הצבע המקצועית מחברים את שתי הסדרות ומאזנות את התערוכה ומאפשרות לצופה לחוות את כישרונה של האמנית מעבר למרקם ושקיפות.... |
|
| |
ת ה-70 של המאה ה-20 ועד היום, נעשית מתוך תפישׂה של מחויבות אתית לאמנות ולמציאות החיים בישראל ובזיקה לטכנולוגיית הצילום התיעודי והוידאו. ריב מצייר מאות דימויים שמשדרים דחיפות פיזית ומודעות יומיומית, ... |
|
| |
לוקטו על ידי נשרי ממקורות שונים, מתוך פרקטיקה מודעת של אימוץ וגמישות. גם יוסף הנגר לא היה אביו הביולוגי של ישו התינוק, טוענת נשרי, ומצמידה את דיוקנה כילדה אל בין ברכיו של פיקאסו, מוסיפה את היונה על ר... |
|
| |
תייכות, העדפות וכך הלאה. החשיפה המתמדת למגוון הרחב של ה”אחרים”, מאתגרת את היחיד להבנות את עצמו, את תפיסותיו לגבי המציאות המגוונת והמשתנה תדירות, את העדפותיו, ואת הגדרת זהותו העצמית ביחס לסביבה כל העת.... |
|
| |
ן להדגיש את הקשר שבין האמנות למדע, חוקר האמן האיטלקי טוביה רבה בעבודותיו אלמנטים מיסטיים ביהדות, בחסידות ובקבלה. רבה מציע ראייה סימבולית חדשה, תוך שימוש בשילובים האינסופיים של צירופי מספרים ואותיות. ... |
|
| |
(נ. 1976, ניו יורק) אינספור דימויים רק כדי להפיקם מחדש ברישומים היפר-ריאליסטיים. מקור הדימויים האלה עשוי להיות מודעות פרסום או תמונות אקראיות באינטרנט, אותם הוא הופך לשקופיות המשמשות כבסיס ליצירתו. ... |
|
| |
מנות, תערוכת יחיד של הצייר סרחיו דניאל צ’רטקוף.
התערוכה ששמה “איפה הכסף/Holly Cost” מציגה 12 ציורים בוטים, ציניים וקשים, היא מרגיזה, היא פוגעת, היא פרובוקטיבית, וכן, היא מעוררת ומפעילה את הצופה. ... |
|
| |
הסטוריה של הזכוכית ובסופו של דבר לאמני זכוכית.
הביאנלה הראשונה לאמנות הזכוכית בירושלים היא פרי עבודה מאומצת של לאוניד קריצון ודוד שפירא ששמו לעצמם למטרה להעלות את ירושלים על מפת אמנות הזכוכית בישראל.... |
|
| |
חיים סניור מציג בגלריה טובה אוסמן קבוצה של פסלי כלבים מעץ. לא מדובר בלהקת כלבי בר שפלשה מהטבע אל העיר – למשל כמו בתערוכה “ריר” של אסי משולם, שם הציג להקת כלבים קדמונים אלימים ונוטפי ריר, |
|
| |
פה הציורית שלו במהלך השנים, מעלה על הדעת שזה איננו רק מחקר ציורי פנימי, אלא כזה המשיק לשדות ידע ותרבות המאפשרים פתיחה לפרשנויות שונות, שמגלמות במהותן מכלול שלם של ערכים שמעידים על הזמן, התרבות והמקום.... |
|
| |
התערוכה מציגה שני תחומי עשיה של שיר שעל פניו נדמים שונים באופיים ומהותם ,למרות שכשם שאצל כל אמן מגובש אפשר למצוא שרידי כתב יד בכל יצירה מיצירותיו , כך גם כאן נוכל למצוא משותף בין השונים |
|
| |
הפרויקט חשיפה כפולה 2 מציג 16 סרטונים בהפקה מקורית של מכון שפילמן לצילום. במרכזו של כל סרטון נדונה יצירת אמנות אחת שמוצגת הן דרך עיניו של היוצר והן דרך עיניו של התיאורטיקן, האוצר או החוקר. |
|
| |
ראיבאינא היא מילה חסרת מובן, שקיומה זמני ומוגבל, ואותיותיה חברו יחדיו לרגע אחד, משמותיהם הפרטיים של שמונה אמנים ואמניות שיציגו בתערוכה הנושאת שם זה. |
|
| |
העבודה הראשונה שנוצרה הייתה הסדרה מדונה, בה דימוי שלי עם אף גדול ועליו מעין עיירה יהודית בוערת. הדימוי הזה נולד רישומית עוד בדיסלדורף ופיסולית ב”דיוקן עצמי עם אף” שהוצג מאוחר יותר “באדמה נמוכה”. |
|
| |
האזור המפורז שאני בחרתי הוא המקום הנטרלי בו כל אחד יגיד את דברו, אין דעה או דרך שלטת, מבחינת האמנות זו סביבה ניסיונית אלטרנטיבית, |
|
| |
גוף היצירה של נאור הוא מעין מסע חוויתי של התבוננות מתמשכת לגלוי את הרבדים הנסתרים. |
|
| |
הרישום הוא, כפי הנראה, הפרקטיקה הראשונה והבסיסית ביותר של האמנות החזותית |
|
| |
דרור דאום הינו מיצב הכולל צילום ואובייקטים. בהמשך לעיסוקו המתמשך של דאום בתמות אקזיסטנציאליות ובמנגנוני קושי ומורכבות של חווית החיים ,נפרסת בפנינו תמונת מצב המשלימה - גם אם בכאב רב- עם סיומם של יחסים.... |
|
| |
“זו אינה רטרוספקטיבה אלא תערוכת קצוות”, אומר עדו בר–אל על תערוכתו הנוכחית. ואכן הקצוות הם שמגדירים את התערוכה: מצד אחד, עבודות מוקדמות משנות ה– 80 , |
|
| |
בשתי תערוכות היחיד החדשות יוצגו עבודות על נייר, כשברובן מופיע כיתוב כחלק מן העבודה. |
|
| |
גלריה חזי כהן שמחה לארח את האמנית הישראלית אלונה רודה והאמן הגרמני פלוריאן נויפלד בתערוכה משותפת חדשה. |
|
| |
לאו ריי הם ציורים גדולי מימדים, מרשימים, בולעניים ועם זאת – רכים ועדינים, כמו נסוכה עליהם אוירה חלומית קסומה. הם מייצרים נוף פנורמי המבקש למזג אל תוכו את הצופה בו, אולם הנוף מתפוגג אל מיסטיות ערפילית.... |
|
| |
“בור-גראז’” מציג אזולאי ציורים מהשנתיים האחרונות אשר מפרקים ובונים מחדש נופים, חללים ואובייקטים. הדימויים המתועדים, הטעונים בניגודים של חשיפה והסתרה, מקיימים קשר וזיקה בין מסורת, עבודה, פולחן וחולין. ... |
|