| |
, איזה טבע זכאי להגנה ומפני מי. צילום ואמצעי הצילום הם חלק בלתי נפרד מפעולות אלה – החל בייצוג הרומנטי של נוף במאה ה-19 ועד לתיעוד, למעקב ולניטור.
אוצרת: מירה לפידות
עוזרת לאוצרת: אילנה אלדה מאטטוב... |
|
| |
ל חמישה אמנים ישראלים עכשוויים, שמתמקדים בפנים ביתם. פנים הבית ייבחן בתערוכה כמקום שמרכז את כל הדברים שאנחנו אוהבים וחרדים לגורלם, תחושות שהתחדדו במיוחד בחודשים האחרונים."
אוצרת: לימור אלפרן
... |
|
| |
משיכה את הרציונל של ראשית האוסף העשיר של המשכן, שנבע בין היתר משאיפה להציל תרבות יהודית שהייתה בסכנת הכחדה לנוכח מלחמת העולם השנייה ולשמר עבודות של אמנים יהודים מקהילות שלמות שנעלמו.
אוצר אבי לובין... |
|
| |
לבו, ואמנות יהודית בפרט, יבקר בה שוב ושוב וימצא ביצירות הללו, כמו גם בתצוגת הקבע המחודשת של המוזיאון שלנו, מקור השראה, פריחה ושגשוג יצירתי ורוחני לשנים רבות קדימה.
אוצר: ד"ר אלק ד' אפשטיין... |
|
| |
ן, בפסלים המוצגים בתערוכה זו מסתתרת יצירת חייה של הפסלת.
מוזיאון בית "השומר" הינו חלק מיחידת המורשת והמוזיאונים באגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.
אוצרת התערוכה, בשמת הראובני זאבי
... |
|
| |
ביצירתו. תחביר העבודות שלפנינו – המתאפיין בתנועה בין סופי לאינסופי, בין נצח ורגע, בין ראייה ועיוורון – מציע התחקות אחר ריבוי פניו של הזמן, הקבוע והמורגל ועם זאת משתנה ללא הרף.
אוצר: יניב שפירא
... |
|
| |
נו והתעצבו במקביל לשנות יצירתו, בהקשרי האסתטיקה המודרניסטית של אחרי המלחמה. קרדיט לכל הדימויים של ג'קומטי: © עזבון אלברטו ג'קומטי / ADAGP פריז, 2023
אוצרים: רונילי לוסטיג-שטינמץ, הוגו דניאל... |
|
| |
קורעת את לב הציבור הישראלי ומערערת את עורק-חייו ויציבותו כחברה צודקת, המחשבות האקטואליות שעולות במהלך העבודה בסטודיו שבות ומטרידות, והן מתנסחות בתערוכה כקו שבר.
צילום - נדב ברקאי
אוצרת: אביטל כץ... |
|
| |
. המשחקיות והאירוניה האופייניים ליצירתו של וורם מצפים אמירה מורכבת יותר אודות "צרות האופקים" הזעיר-בורגנית באוסטריה בעשורים שלאחר מלחמת העולם השנייה.
תמונות: מראה הצבה
צילום: אלעד שריג
... |
|
| |
, מקומי ואוניברסלי, מרחב רוחש פעילות בגוף מרובה איברים. ביניהם זורם נוזל חי – מיצי מרה – הנוגע בצידו האחד בבזוי ובדוחה ומצידו האחר בכוחות אדירים של חיים ואנרגיה.
אוצרים: אמיתי מנדלסון וטניה סרקוביץ... |
|
| |
תרחשה במוזיאון, שמונה א.נשים תמכו בגופה של כהן, וצולמו רק אחרי שהאמנית יצאה מאחיזתם. התמונות שחולצו מפעולה זאת מתמצתות את ההליך הרפואי לרגעי חסד של מחוות נדיבות.
דר' דליה הקר-אוריון ינואר 2023 ... |
|
| |
ולדתו ואל פאטמה אמו, אל השחור והלבן. חזרה זו מתבהרת במילותיו המשמשות כהשראה לשם התערוכה – "בתצלומי השחור לבן שלי, על כל גווניהם וצלליהם, השחור הוא החיים והלבן הוא האמנות".
אוצרות: גיא רז... |
|
| |
ול אישי. המיצב שלו "בתים" מזמין את הצופה לקרב את המבט אל תוכם ו"לצלול" לתוך דיאלוג בין הדמות האנושית למצבורי הבניינים המשתקפים, המתגבבים עוד ועוד בחזרתיות מטרידה.
אוצרת: טל בכלר... |
|
| |
קופה מקוללת".
קרדיט צילום: Venus over Manhattan, ניו-יורק
אלעד שריג, מרגריטה פרלין, מוזיאון תל-אביב לאמנות
אוצרות: אליסון מ׳ ג׳ינג׳רס,
נועה רוזנברג; עוזרת לאוצרות: נטלי אנדריאשביץ'... |
|
| |
ודית. בנתיבי ההשגחה העליונה הם זכו להתאחד למשפחה אחת (בנו של יוסף התחתן עם בתו של מיכאל ) ומתוך שורשיהם האיתנים בארץ ישראל זכו לראות נכדים ונינים רבים וחלומותיהם התגשמו!
אוצרת התערוכה: מעין שריה
... |
|
| |
בלבנו את הענווה הדרושה כלפי היופי שקיים סביבנו ומדגישה את החשיבות בתפקידנו לשמר אותו ולהשתמש באומנות כפלטפורמה לדו שיח בנושאי קיימות ואיכות הסביבה עם שכנינו ועם העולם כולו״.
אוצר: אמיתי מנדלסון
... |
|
| |
לא רק בודק אם הוא שימושי עדיין. הוא נוגע בכמה מעקרונותיו המכוננים של האתוס הציוני – בהם עבודת כפיים, התקבצות סביב מטרה משותפת וביטול העצמי לטובת הכלל – ובוחן את מידת הרלוונטיות שלהם בישראל של היום.
... |
|
| |
ך מתהווה הדימוי הרקום, מסמלת בעבורה את התהליך שבו תא ועוד תא יוצרים את האיבר החי. ביצירה באמצעות רקמה ממשיכה האמנית מסורת משפחתית של עיסוק במלאכות יד, שעוברת מדור לדור ומאם לבת.
אוצרת: רינה גנוסוב... |
|
| |
ירושלים הבשילו חוויות המלחמה שלו והתעדנו לכדי קו פיוטי, וירטואוזי וזורם. ככל שהתרחק ממציאות המלחמה והתעשר ניסיונו המקצועי, כן גדל כוחו לעבד את הטראומה ולתת לה ביטוי אמנותי.
האוצרת: נירית שרון דבל... |
|
| |
ת אותנו מודעים בחריפות להיותנו רואים.
מופעים פיסוליים אלה מגלים את העיסוק המתמשך של פישר ביחסים ובאינטראקציות שלנו עם חפצים ובתגובות שהם מעוררים בנו.
אוצרת: מירה לפידות
עוזר לאוצרת: עמית שמאע
... |
|
| |
קדושה אופייניים אשר שימשו את הקהילה היהודית בסוריה.
בשיתוף פרויקט "מקום", יוצרים: אבי דבאח, הרמקה היזן, יהודית מנסן-רמון, מייק רובינס
קרדיט צילום: מוזיאון ישראל.
האוצרת: רויטל חובב... |
|
| |
ייה הססגוני של האספנית. הם נתרמו לאוסף המוזיאון מתוך עיזבונה, הוצבו מ־1968 בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת־זמננו , ולאחר מכן הועברו לתצוגת קבע בבניין הראשי של המוזיאון.
אוצרת: גלית לנדאו אפשטיין
... |
|
| |
ה השקטה מאזכרים מסורת של ציור, ומשתמשים באור כחומר הגלם לעבודה. לדבריה: "האור נח על האובייקט ומצייר את פרטיו, מדגיש ומגלה. האובייקטים יוצאים מהקשרם היומיומי והופכים למושא של יופי ושל חיות"
... |
|
| |
שרה אבנין גנישר, תרצה אשכנזי. ואמני כפר תקוה: דניאלה בני, מאיר קבלי, שרי צור, יעל לבינט, יוסי שטייגר, יונתן סינגר, מיכאל רנסקי, רז מאיר
נורית טל-טנא – אוצרת התערוכה
דוד הירש – יוזם ומפיק התערוכה... |
|
| |
בן, רוקם וחושף מתוכם באמצעים דיגיטליים דימויים חדשים, המתעוררים ממראם המופשט, והופכים מכתמים לדמויות ובעלי חיים. התוצאה היא סדרה של 'רקמות' בסגנון נאיבי המתובלות בהומור.
אוצרת: רעיה זומר טל... |
|
| |
ת בפינלנד, במוזיאון מורי לאמנות בטוקיו ובמוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית ועכשווית בסיאול . ב-2007 הוצגה תערוכת יחיד מקיפה שלה במרכז פומפידו פריז.
אוצרת אורחת: מרי שק,
אוצרת משנה: גלית לנדאו-אפשטיין... |
|
| |
אות באוספים מוזיאליים חשובים, כמו כן זכתה בפרסים רבים, ביניהם לאחרונה בפרס עידוד היצירה של משרד התרבות (2022)
התערוכה בתמיכת אאוטסט, קרן לאמנות עכשוית וקרן בשביל האמנות
אוצרת: שיר מלר-ימגוצ'י... |
|
| |
בשאלת הגחלת, בכל הממשיך לבעור חרף הניסיונות להחניקו: זכר השואה, מזרחיות, מסורת ויהדות.
התערוכה בתמיכתם הנדיבה של צילה וגיורא ירון
אוצרת: דלית מתתיהו.
עוזרי אוצרת: טל ברויטמן, עדי גרוס, עדי דהן... |
|
| |
ות כלפי האחר, הווה אומר, אחריות כלפי מה שאינו שלי, או אפילו אינו נוגע לי; או שמא כלפי מה שאכן נוגע לי, היינו מה שניצב לנגדי כפנים".
קרדיט צילום לדימויים: יגאל פרדו.
אוצרות: נטע גל-עצמון... |
|
| |
מקומות ומסעות מטאפיזיים, דרך שיריה ויצירתה של האמנית.
האוצרת הדס קידר זכתה במלגת מחקר מהבית לאמנות ישראלית, מכללת תל אביב-יפו על הצעתה לתערוכה זו.
אוצרת: הדס קידר
עוזרת לאוצרת: יוליה יבלונסקי
... |
|
| |
, לספוג את השקט, האיפוק, את היוצא מן הכלל."
בשנת 1998 העניקה המשפחה הקיסרית לדני קרוון את פרס האמנות העולמי "פרמיום אימפריאלה" בטקס מיוחד שנערך ביפן.
אוצרת: ד"ר אתי גלס גיסיס
... |
|
| |
– מוזיאון ארץ¬־ישראל, תל-אביב; ד"ר אורלי שבי, מרצה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת ת"א ובמחלקה לתרבות חזותית בבצלאל.
אוצרת התערוכה: גליה גור זאב
יוזמת ומנהלת התערוכה: דנה וולפיילר-ללקין.... |
|
| |
הוקני, רנה מגריט, ז'ואן מירו, פאול קלה, מאן ריי, כאמור- חגיגה על נייר!
זו הזדמנות לראות בירושלים תערוכה עשירה שבשנת 2022 תוצג במוזיאון פושקין לאמנויות יפות במוסקווה.
אוצרת: טניה סירקוביץ'... |
|
| |
ויואל משה אלשטיין, במבואת ברוס ורות רפפורט, ובאולם ע”ש משה ושלה ספרא; ובגן הפסלים ע”ש לולה אבנר לזכר דולפי אבנר.
אוצר?ת: סטפני רוזנטל, סוזן לנדאו
אוצרת משנה: שחר מולכו. עוזרת לאוצרת: נעמה בר־אור
... |
|
| |
קות בין העולם לגוף האנושי, בין החומר לרוח ובין התבונה לכאוס: כיצד חווית ההישרדות נרשמת בזיכרונות שנאגרים, בטראומות שנחרתות, במיתוסים, חלומות וחזיונות המתערבבים במה שקרוי מציאות.
אוצרת: אירנה גורדון... |
|
| |
עם הוצאת הספרים השוויצרית Scheidegger & Spiess. הוצאה זו פרסמה קטלוגים נוספים של תערוכות האמנית בעולם, בהם המונוגרפיה אנה בירמן: תצלומים (2020), שליוותה את התערוכה במינכן ובאסן.
אוצרת: רז סמירה... |
|
| |
ם אך נעים על הגבול שבין הריאליסטי למופשט. גולד פיתח טכניקת ציור יוצאת דופן, בשימוש בפיגמנטים ובשעווה המבליטים את איכויות הצבע הראשוני ומקנים לציוריו מראה מט וישיר.
אוצרים: יניב שפירא, נטע גל-עצמון... |
|
| |
יאון חיפה לאמנות; משכן לאמנות עין חרוד; הגלריה האוניברסיטאית ע"ש גניה שרייבר, תל-אביב; גלריה גבעון, תל-אביב; גלריה אום אל-פאחם;, בגלריה פיינקונסט קרוגר, המבורג ועוד.
אוצרת: ד"ר איה לוריא... |
|
| |
רוגר, אנדרה קרטס, קווין קרטר, אדוארד רושה, ז'ורז' ריבמון-דסנייה, אד ריינהרדט, קורט שוויטרס, רודולף שטינגל, לו שפר-ברקנקאמפ
אוצר אורח: דויד רוזנברג
אוצרת אחראית מטעם המוזיאון: נועה רוזנברג... |
|
| |
ה במונחים של גילוי וכיסוי, מטילה ספק בקיומה החמקמק של היצירה ויכולתה להתגלות בפני הצופה, ובה-בעת רומזת על היבטים תיאולוגיים הקשורים בראיית האל והמוות.
אוצרת ענת דנון-סיון. עוזרת לאוצרת נעמה בר-אור... |
|
| |
דומיין: עבר ועתיד חופפים בהווה אלטרנטיבי. תוך עיסוק בנושא הגאולה הקולקטיבית, מיצב הווידיאו נוגע גם בטראומות, בציפייה לישועה ובכמיהה לשינוי.
2021.
אוצרות: ד"ר שלי הארטן וד"ר גרגור ה.לרש
... |
|
| |
ראל. חיפה היא עיר שתמיד הצטיינה בשותפות ערבית-יהודית, ומוזיאון חיפה לאמנות לוקח על עצמו כמשימה להיות המוביל של העמקת השותפות הזאת והגדלת מרחב השיח.
אוצר: קובי בן-מאיר, אוצר ראשי מוזיאון חיפה לאמנות... |
|
| |
לת לראות במי שמעבר לגדר, אדם. יש אפוא שמחה מחודשת באפשרות להתכנס שוב יחד לראות את המיצב שובה הלב בפרטיו, המהווה תזכורת כמה כל אחת ואחד הם ייחודיים, יקרים וחד־פעמיים.
אוצרות: מירה לפידות, טל לניר
... |
|
| |
קוד החופשי והלא מחייב שלהם לעומת המציאות היומיומית בה לסימן ולסמל יש תפקוד מחייב , של הוראה ואזהרה .מישל פוקו עמד על סוגיית המרחב והגיאומטריה שמנתבת אותנו דרך שבילים בתי משרדים וחללים מאורגנים על ידי ... |
|
| |
הפרקטיקה האמנותית משמשת כאן כאפשרות ליצירת מפות אלטרנטיביות לאלו הממסדיות. הפרויקט מבקש ליצור הזדמנות לראות, ומתייחס לראייה כחלק מזכויות הפרט המהותיות (בדומה לחופש הביטוי, הזכות למשפט הוגן וחופש תנועה... |
|
| |
המשכן לאמנות עין חרוד מציג לראשונה בישראל את תערוכתו המכוננת של האמן ישי חוסידמן , תערוכה שהוצגה במוזיאונים הגדולים בעולם ועוסקת בייצוג השואה בציור העכשווי. |
|
| |
כו אורגת אתי אברג'ל חומרי חיים וזיכרון. הזמן הוא החומר העיקרי בפיסול שלה. תהליכי העבודה המתמשכת נרשמים, מצטברים ומייצרים עדות לתנועת קיום שברירית, מסע אחורה ופנימה, תנודה בין נדודים לבין התבייתות.... |
|
| |
יצר ב-1925, ועד אחד המוביילים האחרונים, שיצר ב-1976, שנת פטירתו. לצד עבודות פיסול איקוניות של האמן, התערוכה מתמקדת בחלק פחות מוכר ביצירתו: ציורי הגואש. מוצגים בה למעלה משמונים ציורים שיצר במהלך חייו. ... |
|
| |
שיה להמריא אל מרחביה. בנדודיו בין תרבויות עתיקות במזרח הקרוב והרחוק אסף אל תודעתו דימויים של מבני קדושה ותפילה: כיפות של מסגדים, פגודות של מקדשים וקמרונות, השואפים אל על ומעוררים תחושה של רוממות רוח. ... |
|
| |
. הבחירה באובייקט הכפול (תאומות זהות), בלבוש האחיד ומיקום התאומות בחללים ציבוריים, מוסדיים נטולי סמני חיים כמעט - באה לשרת את העיסוק בשאלת טשטוש הזהות האינדיבידואלית ומחיקתה על ידי האחדה של הדמויות. ... |
|
| |
7 תערוכות יחיד חדשות של האמנים:
דגנית בן אדמון, אוזיאש הופשטטר, פני הס יסעור,
מיכאל ליאני, אבי סבח, פסח סלבוסקי, דינה שנהב |
|
| |
ם", היא פרי יוזמה משותפת של גלריית יוסיידו (Yoseido Gallery) בטוקיו ומוזיאון טיקוטין ותציג את יצירותיהם של שישים אמני הדפס יפנים עכשווי מן השורה הראשונה, ולצדה תוצג תערוכה מאוצרות אוסף המוזיאון .... |
|
| |
מחוץ למעגלים המרכזיים של עולם האמנות, וזו לו תערוכה מוזיאלית ראשונה. המוזיאון מפנה את המבט אל גוף יצירה של אמן אידיאליסט, המאמין בערכים חברתיים נעלים, כמו שלום, אחווה ושוויון בין גזעים, עמים ומינים. ... |
|
| |
ל הנס ג׳וזפסון אשר פעל במחצית השניה של המאה עשרים, בהתיחס לתאריך הולדתו. סדרת פסלים מנחושת מהווים את מרכז התערוכה. הם נוצרו בין 1950 לבין 2006, תערוכה זו אינה מתיימרת להיות רטרוספקטיבה מפסליו של האמן.... |
|
| |
ים הסביבתיים אשר גרם האדם, לעצור את ההרס המתמשך לפני שיהיה מאוחר מדי. סביבה זו אותה אנו חולקים עם מינים נוספים, בה פגענו עמוקות עוברת התבוננות מחודשת על ידי יוצרים ואוצרים שונים במטרה לנסות ולהבריאה. ... |
|
| |
ית שתבטא את המציאות הכפולה. כיום עבודותיו הן אבן דרך באמנות. התערוכה הנוכחית פנים אל פנים במוזיאון הינה תערוכה הגדולה ביותר של האמןבעשרים השנה האחרונות ותערוכה זו תהפוך כנראה לתערוכה קלאסית מיצירותיו.... |
|
| |
עולם נשכח – בית שאיננו ממתינים בו לסעודת רפאים, שכבר לא תתקיים. אווירת ההיעדר והאיִן בעבודה זו ממשיכה את המיצב שייך לשום מקום וזמן אחר, שהוצג בביאנלה בוונציה ב־2019 כאשר פיינרו נבחר לייצג את רומניה. ... |
|
| |
מבליט את נטייתה של התרבות העכשווית להתייחס לקשת רחבה של תופעות כמאיימות ומסוכנות. האמנות מגיבה לאקלים זה הן במישור הפרטי והן במישור הקולקטיבי בזיקה למגוון איומים הקשורים לאלימות, לכוח פוליטי ועוד. ... |
|
| |
יסטורי מיוחד שמור לתיאורי החדר האטום למיניהם – חללים ללא חלונות או דלתות, כמו התא, הקבר, הכנסייה, התיאטרון, חדר הקריאה או חדר האוסף. מרחבים אלה אינם מאפשרים מבט החוצה אלא רק מאירים את מה שנמצא בתוכם. ... |
|
| |
19 במרץ 2020, אולם יומיים לפני המועד הוכרז סגר כללי על תושבי ישראל בחסות מגפת הקורונה העולמית, והמוזיאון נסגר לאלתר. במשך חודשיים עמדה התערוכה קפואה בזמן, במצב של השהייה, ולא היה ברור מה יעלה בגורלה. ... |
|
| |
בולות הנוף ובנופי גבול. בפועל, מדובר בגופי עבודה שנוצרו במקביל, ולעיתים קרובות אף שזורים זה בזה, כגון דיוקן שנטוע בנוף, או מראה נוף המאפיין תבנית זהות. שתי התערוכות יחדיו מקיפות את כלל עבודתו של האמן.... |
|
| |
עורר את טעם החיים, את הציווי בחיים. לדבריה, היא מבקשת לתאר מצב לפיו "כל ההוויה והתמיכה נמצאות במטלטלין. החבילות אוחזות את האדם, האנשים תלושים, ללא תמיכה ומקום, ונאחזים רק במה שלקחו אתם מהבית שהיה... |
|
| |
דילמות של הכרעה גורלית, לחיים ולמוות, להן לא תימצא תשובה ולא נחמה. הוא מישיר מבט לדילמות עכשוויות, מוסריות ופוליטיות, ברקע נופי הגטו, יערות וילנה וברקע נופים פסטורליים של קיבוץ.
אוצרת: גליה בר אור... |
|
| |
וראת תיגר על מסורת הציור הריאליסטי. האמנית בוחנת, תוך התמקדות בסצנות ובדמויות מחיי היומיום, את הפערים בין האישי לחברתי, בין הציירת למושאי ציוריה, בין הציורים לעולם שהם משרטטים, ובין הצופה לעולמו שלו. ... |
|
| |
יד של שמיר בזו אחר זו. הפרויקט המשותף מבקש להאיר פנים שונות ביצירתו של שמיר: התערוכה במוזיאון הרצליה מתמקדת בדיוקן (אוצרת: ד"ר איה לוריא), והתערוכה במשכן לאמנות תתמקד בנוף, תחת הכותרת "גבולו... |
|
| |
שעבר ב-1990. הקרש נושא את זכר הנגרות של אביו במולדובה ונגוע בסימני הזמן שחלף, המותיר את רישומו גם על פניהם של המצוירים – כנוכחויות המגיחות ממעמקי הזיכרון של האמן, שהן גם רוחות רפאים של תולדות האמנות. ... |
|
| |
של גדולי האמנים (עמם מנהל האמן שיח אמנותי ערני), מיתרגמת על הבדים והניירות לרגעים ייחודיים של אינטימיות זוגית ומשפחתית, ולא פחות מכך, למרחב יצירתי התנסותי וקשוב, המותח את גבולות הרגע אל מעבר לעכשיו. ... |
|
| |
מדימויים נוקבים וחלומיים ומתרחש בסביבה סוריאליסטית ופנטסטית שבה בעת גם נטועה עמוק בנוף ובהקשר המקומיים, היא מעוררת תחושות מנוגדות של שבריריות ויציבות, נוודות וקבע, ומתנודדת בין זהות האישית לזהותה הקול... |
|
| |
40 מטרים המקיפים את הצופה. ההקרנה המשלבת סרטים, אנימציה, רישומי פחם, תיאטרון צלליות, מחול ומוזיקה אפריקאית, מזמנת חוויה רב חושית מפעימה, המעוררת סוגיות סביב החיים, המוות, בדידות קיומית, הגירה ועקירה.... |
|
| |
ות פמיניסטיות בולטות כמו רוזי בריידוטי ודונה הארווי. בהקשר זה המושג "נווד?ת", שבו בריידוטי משתמשת, הוא שמה האחר של הנשי?ת, כמודל חיובי של תנועה ואי היקבע?ת – במובן של מסע מנטלי ולא גאוגרפי. ... |
|
| |
ל השיח ואת התכנים כפי שנאמרו אשר חשיבותם בעיני - רבה ביותר, הרבה מעל לכל דיוק לשוני. כחלק מהפלורליזם עלינו לקבל את העובדה שלעיתים קרובות העברית היא שפה שניה או שלישית שלנו ולהתמקד בתכנים המשמעותיים.
... |
|
| |
ף, נלחם בו: אי השלמות, האלתור האסתטי והתרבותי, האקלקטיקה, הכאוס הפוליטי והחברתי. היום, אני נמשך לעודפות המושלכת לאחור כשארית, כפסולת, או כממצאים אנתרופולוגיים, ופועל בתוכה".
אוצרת: איה לוריא... |
|
| |
נקציה שלו כקפסולת זמן סימולטנית. המוזיאון המתפקד במידה רבה כמאוזוליאום וכארכיון – מקום של שימור והנצחה המאפשר לנו לחזור אחורה בזמן ולשהות בו כמרחב ביניים שהופקע לרגע מזמן הווה.
אוצרת: איה לוריא
... |
|
| |
ערעור על מודל היופי, עיסוק בזקנה ובלייה של הגוף. לאור אלו, מתגלה לוי לא רק כאמנית השומרת על נקודת מבט רעננה ונאמנה לעצמה, אלא גם כמי שאינה חוששת לשחות נגד הזרם של תקופתה.
אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי... |
|
| |
ונים (דמויות ממוכנות). אלה הגיחו ונעו מדי פרקי זמן קצובים, הדהימו ושעשעו את קהל הצופים בעודם מדגישים את חלוף הזמן כאלגוריה מוסרית שאינה מאפשרת בסופו של דבר לחיות את ההווה במלואו.
אוצרת: איה לוריא... |
|
| |
ות המאה ה-19 הילמה אף קלינט (1862-1944) ואמה קונץ (1892-1963), המוצגות שתיהן לראשונה בישראל! שתיהן אמניות ספיריטואליסטיות, שהאמינו שמוּדעוּת גבוהה יותר מדברת דרכן כשהן מציירות.
14 ציורים של הילמה אף... |
|
| |
תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות לסמאח שחאדה, זוכת פרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית, 2018.
סמאח שחאדה יוצרת דימויים הנעים בין החברתי והתרבותי לפנימי והמיסטי. |
|
| |
וף האדם? האם גוף מעוות יכול להיות יפה? שאלות אלה, שבהן עוסקות האמנות והפילוסופיה בלי הרף, נראות כה גדולות מכדי שיוכלו לפתור אותן אי פעם? אלה מציבות אתגרים עצומים בפני כל פילוסוף, לא כל שכן בפני אמנים.... |
|
| |
תו קים ועדיה, הכוללת את עבודות התבליט האחרונות שיצר בסטודיו בניו יורק, טרם נפטר ממחלה קשה בפברואר 2017. זו תערוכתו הראשונה של ועדיה במולדתו ישראל, 43 שנים שבהן חי ויצר בניו יורק, כאמן בינלאומי מצליח. ... |
|
| |
ק במציאות לבין עיסוק בסוגיות פנים-אמנותיות של חומרי היצירה וגבולותיה. כך או כך, היא מתקיימת במרחב סבוך ומסוכסך שבו מלחמות ואלימות הן כמעט עניין שבשגרה, והיום-יומי והאישי מתערבבים עם ההיסטוריה והמיתוס.... |
|
| |
קיבל את פרס שר החינוך ליוצרים בתחומי התרבות היהודית, פרס זה ניתן השנה לראשונה. ברכתנו על נתינתו ועל קבלתו. חשיבות ההכרה ביוצרים פלסטיים בארץ ותמיכה ממוסדת בעשייתם חשובה ביותר וכל פרס חדש ומכובד מבורך.... |
|
| |
מקומי לנהל רשת סבוכה של משאים ומתנים המאפשרים את תפקודם היומיומי המשותף של אתרי המחלוקת. בשונה מתקנות אחרות, הוא חומק מיישום מוסדר וקבוע בחוק ומשמר פתרון ביניים המבכר את הפוטנציאל הגלום בשינוי עתידי. ... |
|
| |
אה ועשרים ציורים, מוצגים מבעיו השונים, המגוונים ולעתים המפתיעים של הציור הריאליסטי הישראלי העכשווי באמצעות מקבץ אמנים שמגיעים מעולמות תוכן שונים ויוצרים יחד תמונת מצב מקומית ועדכנית של שפה ציורית זו. ... |
|
| |
לתי ניתן לצילום, את מה שאין לו נראות: זמן, זיכרון, חלום, הרהור או חשיבה. הוא מפתיע את צופיו בחקירה מעמיקה של מדיום הצילום והאפשריות הגלומות בו, תוך הדגשת התייחסותו אל הממד הפיזי והממד הרוחני של הזמן. ... |
|
| |
חיימי – והמעבר ביניהם כמעט בלתי מורגש. פניכל הפסל, בוגר המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, מלהטט בחומרים, מחליפם זה בזה, ומפיק מתוכם צימודים חדשים של דימוי-חומר, שמייצרים היברידיות מוכרת וזרה בעת ובעונה אחת. ... |
|
| |
פתח ניקוז, ואת החלל הפנימי של אסלה – כל אלה מעוצבים בחול באמצעות שבלונות, בעזרת מטאטא, משפכים וכלי עבודה מאולתרים נוספים, שגיבש אולמן במהלך השנים כחלק מדרך עבודתו הייחודית, השומרת על קנה מידה אנושי. ... |
|
| |
האמן בין עיסוקו בנושא לראשונה לבין יצירותיו הסמי מופשטות בערוב ימיו. מידע ויזואלי זה הוא שכר מטיילים אוהבי אמנות אשר גם ממרחק של שנים רבות יכולים להעריך את גדולתו של יוצר יוצא דופן.
חנה ברק אנגל
... |
|
| |
מבחר חוצה עשורים וביוגרפיות, של אמנים המתייחסים למבנה המשפחתי במלוא יופיו, מטעניו וגווניו השונים.
נקודת זכות
אוצרות: שולמית נוס, ורה פלפול
תמונות מחיי משפחה
אוצרות: שולמית נוס, חגית פלג רותם
... |
|
| |
סיי טוומבלי.
אוצרת אורחת: ג'ניפר א' תומפסון,
אוצרת ציור ופיסול אירופי ע"ש גלוריה וג'ק דרוסדיק מוזיאון פילדלפיה לאמנות.
אוצרת אחראית: סוזן לנדאו
עוזרת לאוצרת אחראית: אלה פאינרו... |
|
| |
וספים שנאצרו בו במרוצת השנים. פרישֹה מקיפה זו של האוספים מאפשרת להתחקות אחר המטרות שהציבו לעצמם חברי עין חרוד בהחלטתם להקים מוזיאון ומשמשת מראָה לעולמם של מי שביקשו לברוא עולם חדש אך לא שכחו מאין באו.... |
|
| |
ן איתו, לא הצלחתי למצוא מידע עליו באינטרנט. את יצירותיו האחרות של האמן פגשתי, יצירות רגילות באיכות טובה על גבול המסחרי. שום ידע קיים אינו מכין את הצופה למיצב הנשכני החכם ומלא התעוזה אשר הוקם בלב העיר.... |
|
| |
ראשון בהצטיינות ממכללת אורנים ותואר שני באמנות מאוניברסיטת חיפה. בן כנען מציג תערוכות יחיד ומשתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, ועבודותיו נמצאות באוספי אמנות ציבוריים ופרטיים
אוצרת: עמנואלה קלו
... |
|
| |
בלת תמונת דממה ובה צורות מוצקות וצורות שקופות המאשרות מחדש את שטיחות המישור כערך מודרניסטי וכערך סמיוטי המזוהה במעשה האמנות וכיסוד מקשר לעולמות קדומים המגלים חדות וריכוז של גורל.
דר. אנטון בידרמן
... |
|
| |
צייר אופק, מהיחידים שצייר את גופו של ברנר ולא התמקד בפניו בלבד, כאמנים אחרים שהפכוהו לסמל. התערוכה נחתמת בציורים האחרונים של אופק, אשמורת אחרונה. רישומים שבירים שיצר בתעצומ
אוצרת אורחת: גליה בר אור... |
|
| |
זה.
העין והלב נמשכים חזרה אל הציורים הנאיביים משהו, העוסקים בסצנות שוליות מחיי היומיום שלנו, הכובשים בתמימותם ובשמחת החיים הקורנת מהם. ליאו ריי קוסם החיים הפשוטים ובזאת גדולתו.
חנה ברק אנגל
... |
|
| |
יף, לבנות ולפתח את הרעיון שלו צעד אחד קדימה,
כך בתערוכה העכשווי זמן אמנות ARTIME 70+5 נוצרת חוויה אמנותית רב-תחומית חדשה, המעוררת תובנות יצירתיות באשר למימד הזמן באמנות, כמו גם במבט צופה פני עתיד.
... |
|
| |
יום הקשר בין הודו וישראל הוא כלכלי ומדעי בעיקרו, מייצרת התערוכה הייחודית הצעה להתבוננות על הסוגיות הסביבתיות, הכלכליות והפוליטיות שעולות מן העבודות באופן שמחבר בין המדינות גם ברמה החברתית והתרבותית.
... |
|
| |
אטרי (עקב התמוטטות נפשית שחוותה במהלך מלחמת העולם השנייה), הגיעה למקסיקו ומצאה שם את מקומה. מלבד אמנותה, שהושפעה מאגדות, מיתוסים ומתרבות המאיה, היא הייתה דמות משפיעה מאד בתנועה לשחרור האישה במקסיקו.
... |
|
| |
למעטה כור ההיתוך ומציעה פתח לתת-מודע של האחר הישראלי. פורבוכראי מישיר מבט אוהב, מתגעגע ומזדהה אל השוליים הדחוקים, אל העליבות והחסד, אל העממי, החם והמוכר, אך גם אל האקזוטי והזר.
אוצר: אורי דרומר
... |
|
| |
לצד השתוקקות מתמדת לבלתי מושג המתגלם בנוכחותם של רוחות רפאים, עולה המורכבות האתית של מציאות מנוכרת ומאוימת בעידן האינטרנט, הרשתות החברתיות, ההדמיות הווירטואליות והבינה המלאכותית.
אוצרת: איה לוריא
... |
|
| |
סייגן ומסעות לרואנדה ולקמבודיה, הפנה אפרת את כל מרצו לעיסוק בסוגיות חברתיות וסביבתיות, עמדה שהייתה נדירה בזמנה בקרב אמנים, והיום מוכיחה עצמה כרלוונטית מתמיד.
אוצרים: דרורית גור אריה ואבשלום סולימן... |
|
| |
ה מבקשים לעשות בדיוק את ההיפך: להראות אמת. אמת לא פשוטה, מצחיקה ועצובה, טרגית וקומית, של דור של אנשים שהגיעו לארץ בשנות ה-90, בעלייה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל.
אוצר: ד"ר אמיתי מנדלסון
... |
|
| |
מורכב ועשיר בסצנות שמתארות יחסים בין המינים וגם בין בני אותו מין. במשך הזמן מסתמן בעבודתה שינוי ביחסי המינים, מעבר מפגיעוּת נשית ואלימות גברית, להיפוך ביחסי הכוחות.
אוצרים: אלן גינתון ואיתמר לוי
... |
|
| |
זם, אלא כותבת את דבריה בצורה המאפשרת לצופה לעגן את עצמו אל הכתוב באמצעות סימנים מוכרים, גוף האדם, גוף החיה, תווי פנים ארכיטיפיים, צבע, ובסך הכל כל יצירה היא מסה על החיים.
מאיר אהרונסון, חורף 2017... |
|
| |
רתיות מתקיימות פעילויות תומכות המשלבות אוכלוסיות מיוחדות כקשישים וילדים עם צרכים מיוחדים. תערוכות ופעילויות אלה משקפות רבדים באישיותו של רוני ראובן כאדם, אמן, מחנך ואיש קהילה.
אירית לוין, אוצרת
... |
|
| |
נית החוזרת מעוררת קונוטציות מיניות, אך על פי בורז'ואה הפסל הוא דיוקן של יחסי אם וילד – יחסי היסוד בין שניים, המגדירים את כל מערכות היחסים העתידיות בחיים.
אוצרים: ג'רי גורובוי וסוזן לנדאו
... |
|
| |
לרצות את הציפיות של ריאליזם אוריינטליסטי, אלא כדי להציע, דרך מוטיב השטיח, חלופה לתפיסה סטריאוטיפית, שהתקבעה במהלך השנים באמנות המערב בזיקה בין שטיח, נשים ומזרח".
אוצר: ד"ר דורון לוריא
... |
|
| |
ומבקש לנוח. גם הציפור פסקה לרגע ממעופה וירדה אל הארץ לראות "הֲקַלּוּ הַמַּיִם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה." (בראשית ח' ח') זהו השקט שאותו מבקשת עמרם לעצמה ולנו.
שיר מלר-ימגוצ'י
... |
|
| |
וייס שיטות ציור ועיבוד בפריז, שזכו לפרסים בולטים וחשובים. כמו לא מעט אנשי מוסד, שימש הציור ככיסוי עבורו, והסבר אפשרי לציוד הגרפי והאמנותי שנשא עימו במזוודה לכל מקום אליו נשלח.
אוצר: אבנר אברהם
... |
|
| |
נה לעולמו הותיר מורשת זיכרון חרוטה בדיו ומשוחה בצבע. השחור והלבן אמירה חד משמעית ללא פשרות, שבהם הגלוי והסמוי חיים בכפיפה אחת, ובאותה נשימה שהיא נשימה אחרת מתקיימים גם עולמות קסומים ורכים של צבע וטבע.... |
|
| |
ון דולר – לסיוע לפתרון בעיית הפליטים
קרן פרס בראשות (Genesis Prize Foundation) הודיעה היום כי אניש קאפור – אחד האמנים הדגולים ביותר החיים בעולם היום - הוא החתן הרביעי של פרס בראשית (Genesis Prize).... |
|
| |
זליכה לוי למוזיקאי אביעד סינמנס, נולדה מתשוקה משותפת לגעת מחדש במוזיקה הערבית של עיראק בראשית המאה ה-20. את התנועה המוזיקלית, שנחשבה חדשנית לזמנה, הובילו מוזיקאים יהודים דוגמת עזרא אהרון ויוסף זערור.... |
|
| |
וץ אמנותיות, קשרים ביוגרפים, מוסיקליים, אמנותיים, חברתיים ואחרים. המאגדים יחדיו ל”אנטומיה של מחול” ולעשייה האינדיווידואליסטית המיוחדת לה, רנה האורים והתומים של המחול הישראלי בזירה המקומית ומחוצה לה.
... |
|
| |
בתצלומיו, את החללים הסובבים את חפצי היומיום המקיפים אותנו, אשר בהם אנו נעים. לעתים הוא מצלם בחללים פרטיים כמו, סטודיו או חדר שינה ולעתים, במקומות ציבוריים, כמו מוזיאון, חלון ראווה או אתר ארכיאולוגי. ... |
|
| |
עשויות מגיליונות נייר יחידים, כפולים ומשולשים. כמה מהעבודות נוצרו ב-2011, אך מרביתן צוירו בשנתיים האחרונות. רבות נעשו בשנה האחרונה ומוצגות כאן לראשונה, ובכלל זה מספר עבודות שנוצרו במיוחד עבור התערוכה.... |
|
| |
יו בגרו מאות אלפי תלמידים, ותוך כדי קריאת הטקסטים הנלווים היא מגלה פער גדול בין האיורים העתיקים לבין דרך ראותה את החומר, בהתייחסה לכתובים. חסרו לה פרטי תיאורים פלסטיים המכסים חלקים גדולים יותר מהטקסט.... |
|
| |
t;וריאציות צילום על ריקוד". וריאציה במקורה ובדרך כלל עוסקת במוזיקה ובהגדרתה היא מתייחסת לטכניקה בה החומר המוזיקלי עובר שינוי ואליטרציה בחזרותיו השונות. השינויים יכולים להתקיים בכל אחת מאבני היסוד... |
|
| |
סגנון" אדריכלי- אך מדובר במוסד שחולל שינוי משמעותי בפני העיצוב והאדריכלות במאה ה-20. במהלך 14 שנות קיומו 1919 -1933 גובשו בבאוהאוס
עקרונות אוניברסליים לעיצוב תוך חיבור בין אמנות מלאכה ותעשייה.... |
|
| |
"אוטופיה" מתאר תומס הוגה אנגלי מן המאה השש-עשרה, תכנית של משטר חברתי דמיוני-אידיאלי. משטר זה מושתת על חיים שיתופיים מושלמים ותושביו נהנים מהרמוניה תמידית. בשם שנתן לספרו רמז כי האי הנידח, ... |
|
| |
ת שאלת קיומה של אמנות הרחוב כמהלך חתרני ואנטי ממסדי, שבו הוא מבקש להכניס למוזיאון את היצירה הפועלת על הגבול בין פנים לחוץ, בין אמנות לרחוב, ובתוך כך, מציב שאלות על אודותיו.
אוצרת: ניצן שובל-אבירי
... |
|
| |
ולא חרצו בו. צלקות קיומו אינן, אינה גם העייפות הטבעית הניבנית עם השנים.
ואולם היש שבו גדול ורחב ונעים עד מאוד: צבעוניות מלאת חיות מתפרצת למלוא העין, עושר צורני וחומרי,
ברקן מהלך בדרך אישית משלו. ... |
|
| |
אוצר ויוצר רב תחומי בעל מוניטין רב שהציג ויזם עשרות תערוכות ופרויקטים אמנותיים וחינוכיים מפציע בתערוכה חדשה ועשירה הנוצרת ומתפתחת במרחב המציאות הוירטואלית שאינה כפופה לגשמיות המוכרת של חומר וצורה . ... |
|
| |
ריאליסטים גדולי ממדים, הדמיות מחשב ומיצבים פיסוליים. התערוכה מסכמת תהליך מחקר ויצירה של שנים, בו צללה ז״ק אל נבכי הזיכרון הפרטי והקולקטיבי ופיתחה שפה הממזגת אמנות וקולנוע, עבר והווה, מציאות ובדיון. ... |
|
| |
און המוקדש אך ורק ליצירות אמנות ישאליות. הוא הצליח לעורר עניין בראש עיריית רמת גן באותם הימים אשר הבין את היתרון הטמון באפשרות ואולם הזהיר מפני הבחירות העומדות בפתח ואשר עשויות לעקב את הקמת המוזיאון.... |
|
| |
התערוכה המוצגת במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן היא תערוכה העוסקת בטראומה של כמעט כל בית בישראל. שנות המלחמה בלבנון היו שנים שבהן הכול נראה אפור אם לא שחור. פיגועים יומיום, הרוגים, פצועים, |
|
| |
12 אוצרים מתחומים שונים כמו עודד קוטלר, יובל מסקין, דן חמיצר, אירנה גורדון, יצחק גבר, הגר בריל ועוד 30 אמנים בנושאים דאדאיסטים שונים כמו רוני סומק, גלעד כהנא, אמן הרחוב Dede, חוני המעגל ועוד |
|
| |
רוזן נחשף בתערוכה מקיפה ראשונה במוזיאון תל אביב לאמנות. התערוכה מהווה מעין רטרוספקטיבת אמצע-קריירה לרוזן המציג כבר למעלה משלושה עשורים ברחבי העולם עבודות ציור, וידאו, מיצב, מולטימדיה, ספרי אמן וכתיבה.... |
|
| |
מה נגד המלחמה.
האוצרים:
עדינה קמיאן-קשדן, מוזיאון ישראל, ירושלים
דיטר שולץ, הגלריה הלאומית החדשה, ברלין
עיצוב התערוכה: רבקה מאירס
אוצרת–משנה: נגה אליאש-זלמנוביץ׳
עוזרת לאוצרת: ג׳ובנה פצואולי... |
|
| |
יצירתה של עלמה יצחקי, הנטועה בנוף האנושי והחומרי של דרום תל-אביב, בוחנת את המרחב הגיאופוליטי מבעד לשגרת היומיום. |
|
| |
בעזיבתו השאיר אותנו אוריון בחסר. אמנים בסדרי גודל כשלו נדירים הם. בשל יכולתו המיוחדת לבטא את רעיונותיו בצלילות אני בוחרת להביא ולו מעט מדבריו לזכרו: |
|
| |
צביה פוני אמנית מיחזור, עבור האמנית המיחזור חשוב כמעט כמו היציריה עצמה. בפעולה עמלנית כמו סיזיפית - חוזרת על עצמה משתמשת האמנית בחומרים אשר כבר נמצא להם שימוש קודם והם מכילים תכנים ואנרגיות, |
|
| |
פרויקט “מקום זה”, בוחן את מורכבות ישראל והגדה המערבית/השטחים הכבושים, מבעד לעיניהם של 12 צלמים מהידועים בעולם. חלק מהצלמים נמנים על המוכרים ביותר בשדה הצילום |
|
| |
ב. וליש החל לעבוד בפראג כבר בגיל צעיר והיה לגרפיקאי ופרסומאי מצליח. עם עלייתו לארץ ישראל ועוד לפני כן במקום הולדתו, נרתם וליש למנגנון האידיאולוגי והבניית המודלים החזותיים של הנרטיב הציוני ושל המוסדות... |
|
| |
ד מהם פיתח שפה ייחודית – וכך התערוכה המשותפת מציגה שני נרטיבים, שלמראית עין עצמאיים. עם זאת יש מכנה משותף לשני האמנים – שניהם בוחנים ומעמידים לדיון “פרות קדושות” בתרבות, באמנות ובדת, בהקשרים המקומיים.... |
|
| |
מן בוננות ןהירהורים נינוח הרחק מההמולה הקיומית. היתה זו הזדמנות ייחודית להכיר לעומק את הכבשים, את תנועתיהן, את אופיים וייחודן ולהקשר אליהן. כבשים אלה המשיכו ללוותו כל ימיו והפכו למוטיב המרכזי ביצירתו.... |
|
| |
-1961: דרכו של הולל; איורים לארבעה-עשר שירים מאת קונסטנדינוס קוואפיס; איורים לשש מעשיות מאת האחים גרים; והגיטרה הכחולה. הסדרות נסמכות על מקורות ספרותיים ותרבותיים ומוארות בהיבטים ביוגראפיים ופרשניים. ... |
|
| |
הומור סיכון ואיום. עולם שצירו המרכזי הוא הגוף האנושי ואובייקטים בעלי חזות היברידית שמפעילים אפקטים פסיכולוגיים. העבודות מערערות על הנחות בסיסיות לגבי אופן התפקוד ודרכי ההבנה של האדם את העולם שמסביבו. ... |
|
| |
ה אחריה גוף עבודות נכבד ובולט, ניתן לפגוש את פסליה ליד ועל מבני ציבור כמו גם במבנים פרטיים המתכתבים עם החוץ. ביצירותיה מתוארים סיפורים שלמים וההתרחשות האנושית מעוררת סקרנות והזדהות בצופה ובזה גדולתם. ... |
|
| |
20 שכבשו לעצמם מקום מרכזי בעולם התקשורת. קאפה נולד ב־1913 למשפחה יהודית בבודפשט ושמו היה אנדרה פרידמן. בגיל 17, לאחר שנחשד בהתססה נגד הרודן הוֹרְטִי, עזב את הונגריה ועבר לברלין, שם עבד כאסיסטנט במעבדת... |
|
| |
דא במסגרת הפרויקט “קו-גזרה” מקיים תערוכה של עבודות המתבססות על מגזרות שבה האמנים נתנו ביטוי למספר אירועי אקטואליה כמו האסון האקולוגי של דליפת הנפט בערבה, ההרס בעזה במבצע צוק איתן ואסון השריפה בכרמל.
... |
|
| |
חלוד המתארים ערים ומקבצי בתים המדמים ביצורים מחד ומאידך חלום של עבר. אין זה חלום על מערך אוטופי אלא חלום של ערגה. משאריות של ברזל, כמעט במסורת האמנות הענייה, בונה ז’אנו את המייצבים שלו וממלא את חלומו.... |
|
| |
בעות לובשים צורה נעימה לעין ומזמינה. נופי הים המופלאים שלה המצויירים במיומנות משרים רוגע וגעגוע בו זמנית. יכולתה לתרגם את מראה עיניה לציור פיזי נובעת מכשרון גדול ומיומנויות אשר נרכשו במשך שנים ארוכות.... |
|
| |
חר הוא קיום שבו הרוח מכילה את החלום ואת המציאות גם יחד. כיצד מתבטאת כפילוּת זו בציור? כיצד פועל הדמיון החזותי של שני ציירים סוריאליסטיים, ז’ואן מירו ומקס ארנסט, הנמנעים מכבלי המציאות אך בה-בעת אינם ... |
|
| |
י קופר טבועה בחותם של היעלמות וכליה. המציאות שהוא מטפל בה היא חמקמקה כמו הזיכרון, וכמוהו היא נמוגה ואינה נותנת אפשרות אמיתית למישוש. איך אפשר להגדיר אחרת נסיעה ממושכת לדוֹבֶר שבאנגליה, אשר כ... |
|
| |
נים של הצילום המקומי. תערוכתו במוזיאון פורשת מנעד עשייה רחב המשקף באמצעות תכניו הצילומיים את עיסוקו המעמיק של ברק בסוגיות של כוח, של ייצוגים היסטוריים מוסדיים ושל טבעו הרעיוני והחזותי של מדיום הצילום.... |
|
| |
דירות של פרנסיסקו גויה, בתערוכה חדשה במוזיאון שטרוק בחיפה. עבודות מטלטלות בשחור ולבן מהמאה ה-19 של הצייר הספרדי שהעביר ביקורת חריפה על המלחמה ומסרים חברתיים ופוליטיים הנראים אקטואליים כיום יותר מתמיד ... |
|
| |
לפני כארבע מאות חמישים שנה פנה אמן התה היפני סֶן נו ריקיו לצוֹג’ירוֹ, אוּמן רעפים קוריאני, בבקשה שייצור עבורו קעריות לטקס תה. הוא חיפש אחר יופי גולמי שיבטא פשטות טבעית ברוח טקס התה והזן בודהיזם. |
|
| |
ירה בעל מכנה משותף. שניהם חוו בחייהם, כל אחד בדרכו, אירוע מכונן, ששינה את גישתו בדרך עבודתו באמנות והביא בעקבותיו תפיסה רעיונית של שלילת המטען האינטלקטואלי והרציונאלי שנרכשו כיסודות המקובלים באמנות. ... |
|
| |
לאט לאט העין מופתעת מההיפוכים והסתירות המתגלים: החיילים לבושים במדים שההדפסים עליהם מעלים ספק לגבי זהות המדים והמבנה המזרחי שנמכר כמזכרת מארץ הקודש מנוכס כאן על ידי ייצור כילאיים המקיים יישות חדשה. ... |
|
| |
דשות שנוספו לאוסף האמנות העכשווית של מוזיאון תל אביב לאמנות, וכן איחודם של שני אולמות תצוגת הקבע, הם העילה לתערוכה בשיחה - מבחר יצירות עכשוויות של אמנים ישראלים ובינלאומיים מאוסף המוזיאון, שטרם הוצגו.... |
|
| |
צילומיו של עמי וואלך, יליד משמר העמק, מעולם לא הרחיקו מחצר ביתו וקיבוצו. דווקא במראות היומיומיים שחולפים מול עיניו הוא מגלה עולם ומלואו.הסביבה הקרובה מכילה את כל ההזדמנויות והאתגרים להם הוא זקוק כצלם. |
|
| |
האמנית נותנת למציאות כמות שהיא לדבר עבורה, פרטי פרטים של קופסאות מאוחסנות בארון, של ספרים מונחים על מדפים, של עולמה הפרטי. החיוניות שנבעה מהעבודות משכה תשומת לב רבה, הביצוע של יצירותיה מהוקצע ומרשים.... |
|
| |
שובצים בשירים זו כמעט המושלמות של התרבות.
שוב, כי השירה והציור חד הם.
שוב, כי רק המילים המדודות מתאימות לקו וכתם מדויקים.
שוב, כי המוזיאון מנסה בכל כוחו להביא בפני הצופה לא רק ציור אלא גם תרבות.... |
|
| |
ם ממדים. . בכדי להציגו בשלמותו בחלל המוזיאון בחרה האמנית להקרין את הדימוי באופן שונה מהמקובל: אופקי ולא מאונך. שינוי פשוט זה באופן ההצבה יוצר אפקט של הפתעה והזרה ומאפשר מבט מחודש על מציאות מוכרת. ... |
|
| |
מרינה אברמוביץ’, (נולדה ב1946 בבלגרד, יוגוסלביה) אחת אמניות המיצג המובילות בעולם מכנה את עצמה “הסבתא של אמנות המיצג” בשל פעילותה הארוכה בתחום מאז תחילת שנות השבעים של המאה שעברה. |
|
| |
ר הרחב בשל הקשר הישיר והמיידי הנוצר עם עבודותיו. הצופה מסוגל למצוא נקודות התייחסות ברורות ברמה המיידית בגובה העיניים. שוחרי אמנות ואנשי מקצוע מוצאים כמובן רבדים רבים נוספים והתכתבויות עם נושאים שונים.... |
|
| |
במיטב השפה הציורית המסורתית מתעדת שרף תפנימים ביתיים. חפצי בית יומיומיים, כלים, מפיות, כלי עבודה, ארוניות ובגדים הם נושאי יצירתה. מבטה נעצר על מקטעי מציאות, |
|
| |
און והגלריה, אינם שדות פעולה ומחקר הזרים למחול העכשווי. החל משנות ה-60 של המאה ה-20 אנו עדים לפועלם של כוריאוגרפים ורקדנים אשר ביקשו לאתגר מסורות מחול קודמות וליצור כוריאוגרפיות בין אם במרחב המוזיאלי,... |
|
| |
מרים גמבורד, מסרבת לקבל את זהותה היהודית כמובנת מאליה ובוראת לעצמה מרחב ויזואלי פנטסטי. בתוך המרחב היא יכולה לצאת למסע אחר מרכיבי הזהות, ובה בעת להזמין את הצופה להיכנס ולהצטרף למסעה. |
|
| |
מעמיק בגיאורגיה. כמו רוב הישראלים הידע שלי היה שיטחי למדי, מעט היסטוריה בעיקר של ימינו אנו - מערכת היחסים המורכבת עם רוסיה, הכרתי מעט את המאכלים המיוחדים וידעתי על השמרנות המשפחתית, לא הרבה יותר מכך. ... |
|
| |
אפשר להתחיל לתאר את תערוכתו של חנא פרח כּפְְֻר בִּרְעִִם במשכן לאמנות עין חרוד מן הכותרת, מבעד לשלוש פריזמות: שלושה שמות נתן לה פרח, ודרכם היא משתקפת בריבוי נקודות מבט, שם משלה בכל שפה:” Foot Notes”, |
|
| |
אולם מרכוס ב’ מיזנה, האגף ע”ש גבריאלה ריץ’ הבניין הראשי
תערוכה ראשונה בישראל לאמן היהודי גוסטב מצגר, שנולד בשנת 1926 בגרמניה ומתגורר מאז 1939 באנגליה, אבל הוא חסר אזרחות מתוך עיקרון. |
|
| |
ב-1974 החלה ג’ודי שיקגו לעבוד על יצירתה המונומנטלית The Dinner Party (“הסעודה החגיגית”), יצירה שנחשבה מייד עם הצגתה לראשונה ב-1979 לציון דרך בכל הקשור לנוכחות נשית באמנות. |
|
| |
נסיבות הולדתם של רעיונות לרוב נותרים עלומים. קשה לנו לשער מה גרם לאמן לעבור לעשייה שונה במידה רבה מעשייתו הקודמת, מהי אותה הבלחה שגרמה לו לשינוי העמוק אלא אם כן תיעד באופן שוטף את סדר ההתרחשויות. |
|
| |
ביקור מלבב בסטודיו של האמן הוותיק אשר בימים אלה מלאו לו 89 שנים מפתיע למדי, בזם עדיין יושב ויוצר, לא כפי שעשה בשנים קודמות, אבל עדיין חלק גדול מזמנו עובר עליו בין יצירותיו הקסומות. |
|
| |
במיצב הרישומים לגלריה כאתרי האמנית דוברת בגוף ראשון, המטמיע זיכרונות של עקירה ופליטוּת, חוויות הווה בסימן הניידוּת ותחושה של זהות נזילה. |
|
| |
היא מבכירי אמני פורטוגל ונציגתה לביינאלה של ונציה 2013. יצירתה עוסקת בבחינת זהויות מגדריות, מעמדיות ולאומיות במדיות של פיסול, מיצב, אסמבלאז', וידיאו וצילום |
|
| |
מקבץ עבודות שיצרה ג’ודי אור סתיו לשורות נבחרות מתוך מחזור שיריו של ט.ס. אליוט “ארבעה קוורטטים” נבעו מרצונה ליצור עבורן דימויים שיגבירו את תהודתן מבלי להתחרות בהן. |
|
| |
התערוכה מציגה מבחר מעבודותיה של סימה מאיר, העוסק במלאכת יד – מלאכת האריגה, ומלאכת הרקמה . |
|
| |
ארץ ישראֶ הוא שם תערוכתו החדשה של יאיר גרבוז וספר נלווה (מעצב גראפי: נעם שכטר). המילה ישראל פגומה ושבורה והסגול, שמחליף את הצירה התקני, מציין חוסר התפעלות מהמצב בדרך של שימוש בניב גלותי. |
|
| |
את מסע חייו החל אילן ברוך במאה שערים ומשם לשטחי הבּוּר של יהודה ושומרון. זהו מסע פיזי שברוך עובר בעזרת צבעי השמן ובדי הקנבס, אבל המסע הזה הוא מסע חיצוני. |
|
| |
תערוכה וספר במשכן לאמנות עין חרוד חושפים היקף יצירה מרשים של אחת האמניות הבודדות שפעלו כאן בהצלחה בשנות ה-60 בתחום ציור המופשט. |
|
| |
יצירתה של דגנית ברסט היא מכלול של סדרות שחלקן צילום, חלקן ציור וחלקן גם צילום וגם ציור. בכך היא מכוננת דינמיקה מרתקת בין המדיומים שגם מצליחה להטיל ספק בטוהר שלהם. |
|
| |
תערוכה קבוצתית זו מבקשת להפגיש בין מובי דיק — יצירתו הספרותית הגדולה של הרמן מלוויל — ובין מבחר יצירות אמנות. |
|
| |
מסתורין רב יופי נגלה במיצב “שבעה חורפים” מאת האמנית יהודית סספורטס - אמנית בולטת שחיה ופועלת בברלין ובתל-אביב. |
|