עמוד הבית דבר העורך מוזיאונים גלריות מידעונים תרומות
אנגלית

ציפי לוצקי

הקשר ההדוק לסביבה ולטבע
ההתייחסות למקום והחזרה בזמן כדי לראות את הנוף בעיני הילדות
בדרך ההפשטה והמופשטת בחוכמה ובשליטה בכללי הציור ובשבירתם ,
המינימליזם העשיר בצבעים אשר מצביע על עושר עולמה הפנימי של לוצקי מצד ומצד שני הפרספקטיבה הפשוטה מבחינה אופטית המעבירה את זרימת התנועה הפנימית של לוצקי ומועברת בקלילות אל המשטח מצביעה על הפתיחות ההמשכיות
והתחברות הפנים והחוץ בזרימה חלקה ועדינה, והקומפוזיציה אשר מסמלת את האנרגיה המפוזרת על המשטח לפעמים ולפעמים ממוקדת יותר משקפת את נפשה ומזינה את רוח יצירתה של לוצקי.
אתייחס לאחת היצירות בקצרה הבית הבודד ולידו העץ הבודד הבית כאלמנט קבוע מוגדר קר מבחוץ וחם מבפנים אבל לא גדל ולא מתרחב פיזית ולעומתו העץ חי ונושם צומח וגדל ושניהם למרות הניגוד משלימים אחד את השני כדי לשמור על האיזון אשר מעסיק את האמנית ובמבחן התוצאה היא מצליחה להעביר את המסר
בדרכה המיוחדת והמשכנעת.
וכול זה מצביע על עומק פנימיותה של לוצקי ועל המורכבות המופשטת ולהפך וזה משקף את המאבק הפנימי וחוסר השקט אשר מתאזן ומופר ובין לבין אנחנו מקבלים בכול פעם יצירה נושמת אשר מחברת אותנו למעמקי נפשה של לוצקי ולמרחב היצירתי שבין המודע לתת מודע מצד אחד ומצד שני
לזמנים שעברו וזמנים העתידים לבוא כול אחד בדרכו.
------------------------------------
מצטט את דברי : דוד גורביץ', דן ערב על המופשט

"הפילוסופיה של המופשט גורסת כי האמנות אינה יכולה להסתפק בנגלה, במראית העין של פני השטח. תפקידה של האמנות, כפי שסבר אריסטו, הוא לגלות את משמעותם החבויה של הדברים, לרדת לאמיתותם, ולא להסתפק רק בלבושם החיצוני. ההיסטוריה של הציור המופשט, החל משנת 1910 ולכל אורך המחצית הראשונה של המאה ה-20, היתה ניסיון לממש הנחות אל . האמנות המופשטת פונה עורף לריאליזם וזונחת את העצמים המוחשיים לטובת הצורות הטהורות והמינימליסטיות (קו, משטח, צבע); היא מבקשת לגעת ברוחני, באי-רציונלי, במיסטי."

רמי עזאם : מנהל ויועץ אמנותי.
להמשך קריאה




כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות

סייבורג מחשבים - בניית אתרים