| |||||||||||||||
Double X / בני אפרת בגלריה חזי כהן |
גלריה חזי כהן מתכבדת להציג מבחר מעבודותיו של האמן בני אפרת, בתערוכה החושפת עבודות ציור תלת מימדי משנות ה- 70 לצד עבודות מהשנה האחרונה, אשר מתחקות אחר המתח בין הדו מימד לתלת מימד. סדרת העבודות המוצגת בתערוכה מדגימה את התחכום של אפרת באמצעות ריבוי האופנים בהם ניתן לקרוא את העבודות, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה סגנונית. העבודות מתייחסות לתחומים אשר מלווים את אפרת לאורך שנות יצירתו הענפה; מינימליזם, גיאומטריה ו"אמנות קונקרטית" המדגישה את היחס בין הצורה המוצגת לבין התוכן שמאחוריה. תעתוע ויזואלי, משחק בין השטוח לנפחי, ובין אור וצל היו במרכז יצירתו של אפרת החל משנות ה-70, ובאו לידי ביטוי גם בפסלים ובעבודות וידאו מאותה התקופה. "לונדון, אמצע שנות ה־60. אפרת הצעיר העמיד מצלמה באולם קולנוע מקומי ורכש 74 ממושבי האולם. עם פתיחת הדלתות, הקהל התפזר באולם סביב הכיסאות הריקים ליצירת מגרעת בצורת – X הפקעה של חלל אנושי, לזמן הנתון של אורך סרט הצילום במצלמתו של אפרת .רק עם תום הצילום חולקו 74 הכרטיסים הנותרים לאנשים נוספים שהמתינו בחוץ, ואלה התיישבו במקומותיהם ו"מחקו" את צורת ה־ X של ההעדר. משחקי השלילה המשיכו בסדרה Adding to Subtract )להוסיף כדי לגרוע( , שבה מחק אפרת בדיו לבנה חלקי קווים בדפי משבצות — ביטול שיצר משחקים שונים על צורה של .Xנסיונות ראשונים אלה של גריעה ומחיקה, לצד הופעתה של צורת ה־ X כסימן מוּכּר של מוות, הקצינו בהמשך הדרך לכלל בולמוס של מחיקה והסתרה." בעבודות המוצגות משתמש אפרת באור ככלי. שכבות הציור על רשת המשי מתפקדות כחומר שקוף למחצה אשר אינו מכיל את האור במלואו אלא מאפשר את מעברו ומפזר אותו. הציור הדו מימדי הופך לבעל עומק, באמצעות האשליה המוקפדת השוכנת במתח שבין האיקס השטוח והרישומי ובין נפח מבנה הציור הרב שכבתי אשר מאפשרים את האלוזיה של מרחבי הצבע ומאורם. אוצרת: עפרה חרנ"ם להמשך קריאה |
כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות |
סייבורג מחשבים - בניית אתרים |