זוכת מענק לורן ומיטשל פרסר לאמנות עכשווית לשנת 2019 המשפחה וביתה הנאה ניצבים במרכז תערוכת היחיד של ורד אהרונוביץ', המזמנת לנו חווית ביקור מציצנית ומטרידה. לאורך השנים, אהרונוביץ' משלבת בעבודתה פסלים המתבססים על דמותה שלה כילדה צעירה ועל בני משפחתה, במהלך נטול עכבות וחדור הומור עצמי, כנות מתריסה וחמלה. בין הכתלים מסתתרות מגוון של סצנות אינטימיות בהן פועלים הפסלים הממוכנים. הבית שיצרה מתפקד למעשה כשעון גדול. מדי רבע שעה יוצאת מהדלת, על סרט נע, תהלוכה גרוטסקית והזויה של בני המשפחה, שתכליתה לרוקן את האשפה שנאגרה בבית. שאיפת בני המשפחה לכונן בבית סדר וניקיון נידונה לכישלון, שכן עד מהרה, השיירה מכניסה את האשפה חזרה לפנים הבית. במחקר שהקדימה ליצירת העבודה, בחנה אהרונוביץ' שורה ארוכה של שעונים ממוכנים ממאות קודמות, ששולבו בהם אוטומטונים (דמויות ממוכנות). אלה הגיחו ונעו מדי פרקי זמן קצובים, הדהימו ושעשעו את קהל הצופים בעודם מדגישים את חלוף הזמן כאלגוריה מוסרית שאינה מאפשרת בסופו של דבר לחיות את ההווה במלואו.
אוצרת: איה לוריא להמשך קריאה
|