עמוד הבית דבר העורך מוזיאונים גלריות מידעונים תרומות  (לפי סעיף 46)
אנגלית

זמירה הינדס ורטנברג / בבית האמנים בתל אביב

מיטב יצירותיה של הינדס ורטנברג קובצו לתערוכה מיוחדת זו, יצירות רבות אשר חלקן רואה אור לראשונה, ואחרות שנחשפו אמנם אך בהקשרים אחרים, אשר הובילו לקריאתםן באופן שונה. המכלול של היצירות בתערוכה זו מספר על היוצרת יותר מכול, על הקשיים החרותים לעומק עבודותיה, על המעמקים העלומים בקיומה. האמנית מבטאת את תחושותיה ואת מחשבותיה בעזרת משיכות מכחול חזקות חסרות היסוס, ומספרת על עולמה הפנימי ללא סייגים. תחושותיה ומחשבותיה מתערבלותים עם חוויות חייה לכדי מחול סוער של צבעוניות עזה משכרת. הספונטניות ביצירותיה כנה ומשכנעת, עוצמת רגשותיה מקרינה החוצה מתוך היצירה ונוגעת עמוקות.
סגנון יצירתה משתייך לסגנון האקספרסיבי הגרמני בן ימינו. סגנון זה החל להתפתח בתחילת המאה העשרים-20 בגרמניה ובמדינות נוספות בשכנותה כמו אוסטריה, שוויץ ועוד,. מאפייני הזרם האקספרסיבי הם צבעוניות חזקה מאוד ולעיתים שילובי צבעים מנוגדים ומשיכות מכחול חזקות על גבול האלימות. מתוך כך משתף האמן את הצופים ברגשותיו, דמויותיו נועדו לשאת את תיאור תחושותיו הפנימיותים ולספר את סיפורו האישי. מבין אמני העבר אשר השתייכו לזרם זה ניתן למנות את קבוצת הגשר, את אוסקר קוקושקה ואת אדוארד מונק ועוד רבים וטובים כמובן.
הנושאים המעסיקים את האמנית הם בני האדם - בעיקר האנשים הקרובים אליה, בני משפחתה, היא עצמה ובאחת העבודות גם אני נמצאת. חלק אחר של יצירותיה עוסק בחיות, האמנית מאוד אוהבת חיות, ללא סייגים. חשיבותםן בחייה דומה לחשיבותם של בני האדם, והםן גם זוכיםות לאותה מידה של חשיפה. ראשיהםן וחלקי גוף מצויירים באופן ברור בדגש חזק, אך מתווה גופםן נבלע אל תוך הרקע בהיותו מסומל בקווים מתעגלים אשר נועדו להשלמת התמונה על ידי הדמיון שלנו. גישה ציורית זו זהה לגישתה בציורי האנשים וכן בציורי הפורטרטים העצמיים שלה - ראש ופנים מודגשים, חלקי גוף תיאוריים מובהקים, והשאר מתערבל אל תוך ביטוי רגשי עז בצבעוניותו ובמשיכות מכחול חזקות.
מקבץ העבודות הנוכחי מאפשר להעמיק את התבוננותנו ואת הבנתנו בגוף היצירה הרחב והעמוק הזה. הדרמה הנוצרת בציורים נובעת באופן טבעי מתוך הדרמה הקיומית של החיים, היא מחלחלת אל תתוך הבדים, ומשחררת אנרגיות פרועות ויצריות, משמשת סוכן למבטו ואל דמניונו של הצופה. גם מקומה של האירוטיקה אינו נגרע, היא מציצה אלינו מזוויות שונות בחצי קריצה וברבע חיוך, כאומרת: אני חלק משמעותי מהיש. שוטטות מזדמנת מאפשרת חרך הצצה אל דמיונה העשיר והפרוע של היוצרת כמו גם אל תהומות נפשה.


חנה ברק אנגל להמשך קריאה




כל הזכויות שמורות לכאן - מציאות ישראלית באומנות

סייבורג מחשבים - בניית אתרים