התערוכה מציגה מבחר הדפסים שיצר ז’ואן מירו לספרים וכתבי-עת ואת האלבום של מקס ארנסט -”ידיעת הטבע” (1926). ברוח שיתוף הפעולה ההדוק בין אמנים וסופרים סוריאליסטיים, גופי העבודות המוצגים אלה לצד אלה מאירים את החופש והרבגוניות הגדולה של המבט הסוריאליסטי. “הקיום נמצא במקום אחר. במלים אלה חתם אנדרה ברטון את המניפסט הסוריאליסטי הראשון (1924). המקום האחר הוא קיום שבו הרוח מכילה את החלום ואת המציאות גם יחד. כיצד מתבטאת כפילוּת זו בציור? כיצד פועל הדמיון החזותי של שני ציירים סוריאליסטיים, ז’ואן מירו ומקס ארנסט, הנמנעים מכבלי המציאות אך בה-בעת אינם להמשך קריאה
|